Vilkår & Betingelser Gældende fra 18. november 2024

Parter og kontoejerskab

Sirvoy booking/bookingsystem (herefter kaldet “systemet”) er en tjeneste, der leveres af Sirvoy Limited (herefter kaldet “Sirvoy”), et selskab registreret i Republikken Irland. Abonnenten og kontoejeren (i det følgende kaldet “klienten/kunden”) er den person, hvis e-mail og kontaktoplysninger oprindeligt blev brugt til at tilmelde sig. Hvis personen har tilmeldt sig på vegne af en arbejdsgiver, skal arbejdsgiveren være kontoejer.

I tilfælde af tvist om kontoejerskab forbeholder Sirvoy sig ret til at anmode om dokumentation for at fastslå eller bekræfte kontoejerskab. Dokumentationen kan omfatte, men er ikke begrænset til, en scannet kopi af virksomhedens registreringsbevis, foto-ID udstedt af myndighederne, de sidste fire cifre på det kreditkort, der er registreret hos os, osv. Sirvoy forbeholder sig retten til, efter eget skøn, at afgøre det retmæssige kontoejerskab, at overføre en konto til den retmæssige ejer eller midlertidigt at deaktivere en konto, indtil der foreligger en afklaring.

Godkendelse af vilkår og betingelser

Kunden godkender vilkårene og betingelserne under registreringen ved at markere afkrydsningsfeltet i registreringsformularen på Sirvoys hjemmeside. Sirvoy kan fra tid til anden ændre vilkårene og betingelserne. Vi giver dig besked om ændringer mindst 30 dage i forvejen. Hvis du ikke ønsker at fortsætte med at bruge Sirvoys tjenester på grund af ændringer i vores vilkår og betingelser, har du mulighed for at trække dig ud af kontrakten uden konsekvenser. 

Omfang og brug

Abonnementet giver kunden ret til at bruge Sirvoy-systemet. Sirvoy er forpligtet til at holde dine oplysninger sikre og vores system fri for svindel og misbrug. Derfor kan abonnementet ikke bruges af andre eller til databehandling for andre. Det maksimalt tilladte antal bookbare objekter og andre angivne begrænsninger må ikke overskrides. Kunden har kun ret til at bruge systemet til de tilsigtede formål. I tilfælde af misbrug eller hvis systemet anvendes forkert kan abonnementet opsiges, men kun efter forudgående varsel til kunden, og kunden kan holdes ansvarlig for ethvert tab eller skade, som Sirvoy lider som følge heraf. Eksempler på misbrug omfatter, men er ikke begrænset til, at sende e-mails og sms’er fra Sirvoy-systemet til utilsigtede formål og forsætlig manglende betaling.

Betalings- og faktureringsbetingelser

Betaling sker hver måned. Faste afgifter og variable omkostninger trækkes fra kundens kontosaldo. Kundens konto hos Sirvoy låses, hvis saldoen på kontoen er negativ i mere end 20 dage. Hvis betalingen stadig ikke er modtaget af Sirvoy inden for 60 dage, forbeholder Sirvoy sig retten til at opsige kontoen. Betalingspåmindelser bliver vist efter login og/eller sendt til kunden via e-mail, før konti låses og/eller opsiges.

Varighed og opsigelse

Vi forstår, at omstændighederne nogle gange ændrer sig, og at du måske har brug for at genoverveje dit køb. For at sikre at vores kunder er tilfredse, tilbyder vi i overensstemmelse med EU-direktiverne og irsk lov, en 14-dages fortrydelsesret for berettigede køb. Du har ret til en refundering, hvis du har købt vores abonnementstjeneste og ønsker at annullere den inden for 14 dage efter den første betaling. Men hvis kunden derimod tidligere har brugt vores gratis 14-dages prøvetjeneste uden krav om at angive kreditkortoplysninger og derefter fortsætter med at købe abonnementet, vil kunden ikke have ret til en refundering. Denne undtagelse gælder, da kunden allerede har haft mulighed for at evaluere tjenesten i løbet af prøveperioden.

For at anmode om tilbagebetaling inden for den 14-dages fortrydelsesfrist skal du kontakte vores kundesupportteam og give de nødvendige oplysninger om dit køb. Refundering vil normalt ske med samme betalingsmetode, som du brugte ved købet, medmindre andet er aftalt. Hvis en kunde har overtrådt vores tjenestevilkår eller været involveret i misbrug eller svigagtige aktiviteter, kan retten til refundering bortfalde.

Som nævnt i afsnittet “Betalingsvilkår” kan en kunde bruge Sirvoy-systemet, så længe deres kontosaldo er positiv. Vi kan opsige kontoen, hvis kontosaldoen har en negativ saldo i en periode på mindst 60 dage, eller på kundens anmodning, før 60-dages perioden er afsluttet.

Kundedata

Kunden ejer og kan bruge dataene, som kunden finder det passende. Reservationer forbliver i systemet i mindst 18 måneder fra udtjekningsdatoen, men kan derefter slettes, medmindre de allerede er blevet slettet af kunden. Ved opsigelse af abonnementet kan kunden eksportere sine data via eksportfunktionen. Kundedataene vil blive slettet 1 år efter abonnementets ophør eller tidligere på kundens anmodning, og Sirvoy er ikke forpligtet til at opbevare kundedata derefter.

Kunden accepterer og giver hermed samtykke til, at kundens data om nødvendigt behandles af agenter, underdatabehandlere og underleverandører, der er udpeget/ansat af Sirvoy. En liste over underdatabehandlere findes på Sirvoys hjemmeside.

For at sikre fortroligheden og sikkerheden for de gæster, hvis betalinger registreres eller gennemføres ved hjælp af Sirvoys platform, informerer vi hermed alle gæster hos vores kunder om, at alle kreditkortnumre, der indsendes til reservationstransaktioner, vil blive opbevaret sikkert og kun i den tid det kræves for at gennemføre og bekræfte din betaling. Som et led i vores bestræbelser på at beskytte dine data og i nøje overensstemmelse med internationale regler om databeskyttelse slettes alle sådanne kortoplysninger uigenkaldeligt fra vores systemer 30 dage efter udtjekningsdatoen. Disse retningslinjer håndhæves for at beskytte dine personoplysninger mod uautoriseret adgang og for at forsikre vores brugere om vores forpligtelse til at beskytte deres privatliv og sikkerhed.

Driftsstabilitet

Sirvoy tilstræber den højest mulige driftsstabilitet, men er ikke ansvarlig for eventuelle afbrydelser der skyldes faktorer, som ligger uden for Sirvoys kontrol. Sådanne afbrydelser omfatter, men er ikke begrænset til, strømsvigt, fejl i udstyr og forbindelser og andre lignende afbrydelser. 

Vedligeholdelse og systemændringer

For at levere den bedst mulige tjeneste kan Sirvoy fra tid til anden ændre eller opdatere systemet. I sådanne tilfælde kan det være nødvendigt midlertidigt at lukke ned for adgang til systemet. Sirvoy har ret til at opdatere og forbedre systemet og også ændre funktionalitet, så længe den grundlæggende tjeneste opretholdes, dvs. registrering og håndtering af reservationer.

Priser

Sirvoy annoncerer eventuelle prisstigninger mindst 2 måneder før en sådan stigning, bortset fra dem, der kan være nødvendige som følge af prisinflation, valutakursudsving, tredjeparts prisstigninger eller andre faktorer, der med rimelighed er uden for Sirvoys kontrol, og som fører til stigninger i omkostninger eller priser for Sirvoy. Ny funktionalitet som f.eks. ekstra moduler eller funktioner kan prissættes separat.

Rettigheder

Systemet er ophavsretligt beskyttet og ejes fuldt ud af Sirvoy. Sirvoy kan til enhver tid overføre sine rettigheder og forpligtelser til tredjeparter, forudsat at tredjeparterne fortsætter med at vedligeholde systemet i henhold til disse vilkår og betingelser.

Intellektuelle ejendomsrettigheder

Alle patenter, varemærkerettigheder, designrettigheder, udformninger, logoer, produktnavne, servicemærker, forretningshemmeligheder, knowhow, databaserettigheder og andre rettigheder i form af intellektuelle ejendomsrettigheder (uanset om de er registrerede eller uregistrerede) og alle sådanne ansøgninger, hvor som helst i verden, som skal leveres af Sirvoy som følge af eller i forbindelse med levering af systemet, skal være de respektive ejeres ejendom.

Kundens forpligtelser

Kunden har det fulde og hele ansvar for de enkelte transaktioner og aftaler, der indgås og administreres via systemet. Kunden er til enhver tid ansvarlig for at verificere, at de oplysninger, der registreres eller vises i systemet, er korrekte. Kunden må ikke handle på en måde, der negativt påvirker andres mulighed for at bruge systemet, og kunden må ikke registrere stødende eller vildledende oplysninger.

Kunden anerkender, at i det omfang det er tilladt i henhold til gældende lovgivning, er kundens eneste og eksklusive retssmiddel for eventuelle problemer eller utilfredshed med systemet, tredjepartsapplikationerne eller tredjepartsapplikationsindholdet at stoppe med at anvende systemet, tredjepartsapplikationerne eller tredjepartsapplikationsindholdet.

Sirvoys forpligtelser

Sirvoy bestræber sig på at levere den bedst mulige tjeneste, men kunden forstår og anerkender, at systemet leveres “SOM DET ER” uden udtrykkelig eller underforstået garanti eller betingelse af nogen art. Kunden bruger systemet på eget ansvar.

Sirvoy garanterer ikke, støtter ikke og påtager sig ikke ansvar for tredjepartsapplikationer, tredjepartsapplikationsindhold, brugerindhold eller andre produkter eller tjenester, der annonceres eller tilbydes af en tredjepart på eller via Sirvoys system eller et hyperlinket websted. Kunden forstår og anerkender, at Sirvoy ikke er ansvarlig for nogen transaktion mellem kunden og tredjepartsudbydere af tredjepartsapplikationer eller produkter eller tjenester, der annonceres på eller via Sirvoys system.

Retningslinjer for respektfuld kommunikation

a) Fokus på respektfuld kommunikation

Sirvoy lægger vægt på at skabe et professionelt, respektfuldt og sikkert miljø for både vores kunder og medarbejdere. Vi er overbevist om at høflig og konstruktiv kommunikation kan hjælpe os med at løse problemer og forbedre vores tjenester.

b) Omfanget af retningslinjerne for respektfuld kommunikation

Denne paragraf gælder for alle former for kommunikation mellem kunder og Sirvoys kundeservicerepræsentanter, herunder, men ikke begrænset til, telefonopkald, e-mails, chatbeskeder og interaktioner på sociale medier.

c) Forbudt adfærd

Følgende adfærd betragtes som krænkende og er strengt forbudt, når du er i kontakt med vores kundeservicerepræsentanter:

  • Brug af stødende, nedsættende eller diskriminerende sprog baseret på race, køn, religion, nationalitet, seksuel orientering, alder eller nedsat funktionsevne.
  • Alle former for trusler om vold, intimidering eller chikane.
  • Vedvarende og urimelige krav eller klager, der ikke er i tråd med Sirvoys tjenester eller retningslinjer.
  • Konstant at afbryde eller nægte at samarbejde og følge vejledning eller instruktioner fra kundeservicerepræsentanter.

d) Konsekvenser af krænkende adfærd

Hvis en kunde udviser krænkende adfærd som beskrevet ovenfor, vil Sirvoy træffe følgende foranstaltninger:

  • Første advarsel: Kunden vil modtage en skriftlig advarsel via e-mail, med en beskrivelse af den krænkende adfærd samt et krav om, at den ophører med det samme.
  • Anden advarsel: Hvis den krænkende adfærd fortsætter efter den første advarsel, vil kunden modtage en sidste skriftlig advarsel, der angiver, at fortsat krænkende adfærd kan resultere i opsigelse af deres abonnement eller tjenesteaftale.
  • Opsigelse: Hvis den krænkende adfærd stadig fortsætter efter to advarsler, forbeholder Sirvoy sig ret til at opsige kundens abonnement eller tjenesteaftale med det samme uden yderligere varsel. I tilfælde af groft krænkende adfærd kan Sirvoy afslutte tjenesten med det samme uden forudgående advarsler.

e) Ankeproces

Kunder som har fået deres tjeneste opsagt som følge af krænkende adfærd, kan anke beslutningen inden for 30 dage ved at kontakte den udpegede kontaktperson på legal@sirvoy.com. Sirvoy behandler ankesagen, tager eventuelt ny information i betragtning og træffer så en endelig afgørelse. Hvis kunden ikke indgiver en klage inden for 30 dage efter at kunden er blevet informeret om at tjenesten opsiges, slettes alle kundens data i systemet. Hvis kunden i fremtiden ønsker at bruge Sirvoys software, vil dataene fra deres tidligere konto være blevet slettet og vil ikke kunne genfindes.

f) Genoprettelse

Efter Sirvoys’ skøn og efter en gennemgang af kundens klage eller efter en betænkningsperiode på højst 30 dage kan beslutningen om at opsige tjenesterne omgøres. Såfremt det besluttes at genoprette tjenesten, vil kunden blive underrettet om dette skriftligt.

Ansvarsfraskrivelse

Sirvoy er ikke ansvarlig for direkte skader, som kunden faktisk har lidt, betalt eller pådraget sig i forbindelse med de tjenester, der tilbydes i overenstemmelse med denne aftale.

Hverken Sirvoy eller nogen af dets ledere, direktører, medarbejdere, repræsentanter, datterselskaber, tilknyttede virksomheder, distributører, tilknyttede (distributions)partnere, licensindehavere, agenter eller andre, der er involveret i at skabe, sponsorere, markedsføre eller på anden måde gøre Sirvoy-systemet og dets indhold tilgængeligt, vil være ansvarlige for:

(i) enhver form for strafbart, særligt, indirekte eller følgeskabende skade eller tab, ethvert tab af produktion, tab af fortjeneste, tab af indtægter, tab af kontrakt, tab af eller skade på goodwill eller omdømme, tab af krav;

(ii) eventuelle unøjagtigheder i forbindelse med (beskrivende) oplysninger (herunder priser, tilgængelighed og anmeldelser) fra tredjepartsudbyderen, som gøres tilgængeligt i Sirvoy-systemet;

(iii) de tjenester, der leveres, eller de produkter, der tilbydes af tredjepartsudbyderen eller andre forretningspartnere;

(iv) enhver (direkte, indirekte, følgeskabende eller straffe-) skade, tab eller omkostning, som kunden har lidt, pådraget sig eller betalt som følge af eller i forbindelse med brugen, den manglende mulighed for at bruge eller forsinkelsen af Sirvoy-systemet; eller

(v) enhver personskade, død, skade på ejendom eller andre (direkte, indirekte, særlige, følgeskabende eller straffe-) skader, tab eller omkostninger, som kunden har lidt, pådraget sig eller betalt, uanset om det skyldes handlinger, fejl, overtrædelser, uagtsomhed, forsætlig forseelse, udeladelser, manglende opfyldelse, misrepræsentationer, erstatningsansvar eller objektivt ansvar fra eller som (helt eller delvist) kan tilskrives en tredjepartsudbyder eller nogen af Sirvoys andre forretningspartnere (herunder nogen af deres respektive medarbejdere, direktører, ledere, agenter, repræsentanter, underleverandører eller tilknyttede virksomheder), hvis produkter eller tjenester (direkte eller indirekte) gøres tilgængelige, tilbydes eller markedsføres på eller via Sirvoy-systemet, herunder enhver (delvis) annullering, overbooking, strejke, force majeure eller enhver anden begivenhed eller enhver anden begivenhed uden for Sirvoys kontrol.

Sirvoy er ikke ansvarlig (og fraskriver sig ethvert ansvar) for brug, gyldighed, kvalitet, egnethed, anvendelighed og korrekt oplysning om de forskellige rejseprodukter og tjenester, som kan bestilles, erhverves, købes, betales, lejes, leveres, reserveres, kombineres eller gennemføres af kunden (f.eks. hotel, motel, lejlighed, bed & breakfast), attraktioner (f.eks (tema) parker, museer, sightseeing ture), transportudbydere (f.eks biludlejning, krydstogter, tog, lufthavnstransport, busture, transfers), rejsearrangører, rejseforsikringer, og enhver anden rejse eller relaterede produkter eller ydelser som fra tid til anden er til rådighed for en reservation ( ”reservationen”) og giver ingen erklæringer, garantier eller betingelser af nogen art i denne henseende, hverken underforstået, lovbestemt eller på anden måde, herunder eventuelle garantier for salgbarhed, ejendomsret, ikke-krænkelse eller egnethed til et bestemt formål. Kunden anerkender og accepterer, at de alene er ansvarlig og påtager sig ethvert ansvar i forbindelse med enhver reservation (herunder eventuelle garantier og erklæringer foretaget af kunden). Sirvoy er ikke en (gen)sælger.

Klager eller krav i forbindelse med enhver reservation (herunder relateret til den tilbudte (særlige/kampagne) pris, politik eller specifikke anmodninger) skal håndteres af kunden. Sirvoy er ikke ansvarlig for og fraskriver sig ethvert ansvar i forbindelse med sådanne klager, krav og produktansvar.

Uanset om kunden har opkrævet betaling for reservationen eller ej, accepterer og anerkender kunden, at kunden til enhver tid er ansvarlig for opkrævning, tilbageholdelse, overførsel og betaling af de gældende skatter på det samlede beløb for reservationsprisen eller afgifter til de relevante skattemyndigheder. Sirvoy er ikke ansvarlig for overførsel, opkrævning, tilbageholdelse eller betaling af de relevante skatter, der skal betales af reservationsprisen eller gebyret til de relevante skattemyndigheder. Sirvoy fungerer ikke som købsansvarlig for noget produkt eller nogen tjeneste.

Kunden anerkender de vanskeligheder, der er forbundet med brugen af internettet, især varierende hastigheder og overbelastning i netværket som kan forårsage afbrydelser og vanskeligheder med at få adgang til et websted. Sirvoy fraskriver sig ethvert ansvar i forbindelse med midlertidigt (planlagt eller uplanlagt) og/eller fuldstændigt nedbrud eller nedetid (i forbindelse med vedligeholdelse, opdateringer eller andet af hjemmesiden og/eller Sirvoy-systemet).

Brug af Sirvoys Channel Manager

Kunden har til enhver tid ansvaret for at verificere, at værelsestyper er kortlagt korrekt, og at reservationer, priser og tilgængelighed bliver opdateret korrekt til og fra reservationskanalerne. Sirvoy er ikke ansvarlig for eventuelle tab af indtægter eller omkostninger, der er opstået som følge af, at ukorrekte oplysninger er blevet offentliggjort i bookingkanaler.

Kunden er indforstået med, at der er en uundgåelig risiko for overbooking, hvis et bestemt værelse udbydes på flere reservationskanaler samtidigt, og kunden påtager sig det fulde ansvar for ethvert tab eller skade, der måtte opstå som følge af eller som et resultat af sådanne overbookinger. Eventuelle overbookinger eller problemer skal omgående håndteres og løses af kunden i samarbejde med reservationskanalen.

Kreditkortoplysninger og betalinger

Sirvoy faciliterer betalingsbehandling gennem tredjeparts betalingsprocessorer. Sirvoy agerer eller fungerer aldrig som købsansvarlig. Sirvoy er ikke ansvarlig for nogen (autoriserede, (angiveligt) uautoriserede eller fejlagtige) debiteringer fra kunden eller for noget beløb for enhver gyldig eller autoriseret betaling, herunder forudbetalte priser, udeblivelser og opkrævningsberettigede aflysninger. 

Overholdelse af direktivet om bekæmpelse af hvidvaskning af penge fra tredjepart

Sirvoy-kunder, der bruger fysiske betalingsterminaler fra tredjeparter, såsom Stripe, i vores hotelbookingsystem, og som er registreret i EØS eller EU, er forpligtet til at overholde de EU’s direktiver om bekæmpelse af hvidvaskning af penge. (Hvis en kundes virksomhed er registreret eller opererer uden for EU/EØS-området, forventes det, at de overholder gældende nationale og internationale regler om bekæmpelse af hvidvaskning af penge). Dette gælder især for registrering af betalingsterminaler i overensstemmelse med den lovgivning, hvor betalingerne modtages. Brugeren er alene ansvarlig for at forstå og overholde disse direktiver samt de tilknyttede forpligtelser for betalingstjenesteudbyderen. Det forventes, at Sirvoy-kunder, der bruger tredjepartsbetalingsterminaler, registrerer deres betalingsterminaler hos den lokale finansielle efterretningsenhed eller en anden relevant national finanstilsynsmyndighed og overholder kravene til bekæmpelse af hvidvaskning af penge (AML). Manglende overholdelse kan føre til juridiske konsekvenser og opsigelse af tjenester fra tredjepartsbetalingsterminaludbyderen. Ved at acceptere disse vilkår bekræfter Sirvoys kunder deres forpligtelse til gennemsigtig og ansvarlig økonomisk drift.

Privatliv og databeskyttelse

Sirvoy har truffet alle rimelige forholdsregler, der er nødvendige for at forhindre ødelæggelse, tab eller adgang til og misbrug af systemoplysninger af uautoriserede tredjeparter. Sirvoy behandler kundedata udelukkende for kunden og ikke til egne, irrelevante formål. Sirvoy holder alle kundedata fortrolige og videregiver kun oplysninger om kunden til en tredjepart, hvis det er relevant for den tjeneste, der leveres gennem denne aftale. Sirvoy vil kontakte kunden med vigtige oplysninger om kundens konto, når det er nødvendigt.

Alle indsamlede personoplysninger vil blive behandlet på en retfærdig, lovlig og gennemsigtig måde og i overensstemmelse med den generelle databeskyttelsesforordning EU 2016/679 (“GDPR”) og databeskyttelsesloven 2018. GDPR-kompatible tredjepartstjenester kan bruges til databehandling. Sirvoy er autoriseret til at fungere som “databehandler” af personoplysninger på vegne af kunden, som vil være “dataansvarlig” for sådanne data. Kunden kan anmode om en databehandleraftale (DPA) fra Sirvoy som supplement til disse vilkår og betingelser. I denne forbindelse henvises kunden også til Sirvoy Limiteds privatlivspolitik på virksomhedens hjemmeside.

Kunden skal håndtere og behandle personoplysninger og gæsteinformation i overensstemmelse med gældende privatlivs- og databeskyttelseslovgivning, såsom GDPR. Kunden er ansvarlig for at indhente samtykke til enhver behandling af personoplysninger, e-mailkommunikation og lignende behandling. Kunden skal efterkomme eventuelle anmodninger om deling, ændring eller sletning af en persons data, f.eks. ved sletning af bookinghistorik osv. Sirvoy gemmer ikke data unødigt, når de er blevet slettet af kunden.

Tvister

Disse vilkår og betingelser samt levering af Sirvoys tjenester skal underlægges og fortolkes i overensstemmelse med lovgivningen i Republikken Irland Enhver tvist, der opstår som følge af disse generelle vilkår og betingelser og vores tjenester, skal udelukkende indgives til de kompetente domstole i Dublin, Republikken Irland.

Den originale engelske version af disse vilkår og betingelser kan være blevet oversat til andre sprog. Den oversatte version er udelukkende tiltænkt som et hjælpemiddel, og kunden kan derfor ikke udlede nogen rettigheder fra den oversatte version. I tilfælde af en tvist om indholdet eller fortolkningen af disse vilkår og betingelser eller uoverensstemmelse eller afvigelse mellem den engelske version og enhver anden sprogversion af disse vilkår og betingelser, skal den engelske sprogversion i det omfang, det er tilladt i henhold til loven, gælde, have forrang og være afgørende.

Hvis en bestemmelse i disse vilkår og betingelser er eller bliver ugyldig, ikke kan håndhæves eller ikke er bindende, er kunden fortsat bundet af alle andre bestemmelser heri. I et sådant tilfælde skal en sådan ugyldig bestemmelse ikke desto mindre håndhæves i det fulde omfang, det er tilladt i henhold til gældende lovgivning, og kunden skal som minimum acceptere en lignende virkning som den ugyldige, uhåndhævelige eller ikke-bindende bestemmelse i betragtning af indholdet og formålet med disse vilkår og betingelser.