Sommetider støder du sikkert på noget, som ser ud til at være et problem – en booking er annulleret i Expedias ekstranet, men ikke på din Sirvoy-konto. Er der et problem med forbindelse? Ikke nødvendigvis.
Dette problem opstår typisk, når en bookinger er ændret af Expedia selv. Når gæsten ønsker at ændre noget i sin booking, vil Expedia annullere booking for derefter at oprette en ny med ændrede forhold efter gæstens ønske samt et nyt reservations-ID.
Booking vil derved fremstå som annulleret i Expedia, selvom den i virkeligeheden ikke er det. Den nye booking i Expedia vil have det samme “bekræftelsesnummer/ordrenummer” som den originale booking, hvilket svarer til bookingnummeret i Sirvoy.
Følg disse ansvisninge for at kontrollere hvorvidt en booking er blevet annulleret eller blot ændret af Expedia:
- Søg efter bookingen på Expedia-ekstranetet ved hjælp af gæstens efternavn, eller ved brug af bekræftelsesnummeret (Sirvoys reservations-ID).
- Hvis du ser to forskellige Expedia-bookinger med samme bekræftelsesnummer, betyder det, at bestillingen blev ændret og derved ikke annulleret af gæsten – alting er så at sige, som det skal være.
Expedia har bygget deres system op på denne måde, hvilket Sirvoy ikke kan ændre på. Hvis en booking vises som annulleret i Expedia, men ikke i Sirvoy og ovenstående ikke viser sig at være årsagen, kontakt os venligst for at få hjælp.