Få din virksomhed til at vokse med billboard-effekten

15. august 2017 15.36 CEST

Hvad er billboard-effekten?

I henhold til Cornell-undersøgelsen er billboard-effekten en markedsførings- og reklamefordel, der ydes til hoteller, der er opført på OTA‹er (Online rejsebureauer) såsom Booking.com eller Expedia. Denne fordel indebærer en stigning ikke kun i direkte reservationer men også et løft i søgningerne efter hotellet online. For at kvantificere billboard-effekten undersøgte eksperimentet en række ejendomme, der drives af JHM-hoteller, der er listet på Expedia. Undersøgelser viste, at hoteller, der er listet på Expedia, oplevede en markant stigning i direkte reservationer gennem hotellets egne distributionskanaler. Herfra blev det konkluderet, at gæster, der finder et foretrukket hotel på en OTA, derefter vil tage sig tid til at besøge hjemmesiden direkte for at indsamle mere detaljerede oplysninger.

Hvordan OTA’er kan spare dig for penge

OTA’er foretager enorme annonceinvesteringer for at styrke og sikre deres fortsatte succes. Mens mindre hoteller ikke har råd til denne form for udgift, kan de gennem deres lister på disse kanaler stå på skuldrene af disse giganter for at annoncere deres egen forretning og indirekte drage fordel af OTA’ers online synlighed. I den undersøgelse, der blev nævnt i starten, blev det konstateret, at direkte reservationer steg mellem 7,5 og 26%, når de blev listet på Expedia – en betydelig stigende forøgelse af reservationer.

Hvorfor er min hjemmeside vigtig?

De vigtigste grunde til, at en forbruger vil tage sig tid til direkte at besøge hjemmesider for hoteller, er at samle mere specifikke oplysninger, sammenligne hotelpriserne mod OTA’erne og se på mere detaljerede fotos af ejendommen. På grund af dette er værdien af en hjemmeside for hoteller uundværlig, og enhver investering, der foretages her, vil næsten helt sikkert blive samlet ind i indtægter, der indsamles gennem direkte reservationer.

Gør din hjemmeside direkte-reservations venlig

Det er vigtigt at sikre, at din hjemmeside visuelt domineres af professionelle billeder af dit hotel, især flotte fotos af dine værelser. Skriv indhold, der er frisk, men ikke teksttung. Vær detaljeret orienteret, og sørg for, at vigtig information er inkluderet og let at finde. Da konkurrencedygtige priser er en stor faktor i at sikre direkte reservationer, skal du sørge for at promovere eventuelle særlige tilbud ved at vise dem på din startside. Bortset fra OTA-oversigter, vil din hjemmeside være det første kontaktpunkt og skal være brugervenligt nok til at lokke din gæst til at reservere direkte i stedet for via OTA. For at gøre dette bliver din hjemmeside naturligvis nødt til at kunne facilitere online reservation, som også skaber tillid til betalingsprocessen gennem hjemmesiden. Det er her vi kan hjælpe. Sirvoy har sin egen reservationsformular, der let kan integreres på enhver hjemmeside, og fordi det er PCI-kompatibelt, kan du og dine gæster være forvissede om, at følsomme oplysninger håndteres på en sikker måde. Du kan se mere information om, hvordan vores system kan hjælpe dig med at opnå flere direkte reservationer ved at besøge vores supportsider her.