Tilpassede oplevelser til din gæst

02. januar 2018 17.32 CET

Det er interessant, at når det kommer til varer og tjenester, vil hotellets gæst i dag vælge oplevelser frem for ting (92% af gæsterne forventer tilpassede værelsefaciliteter inden 2020 ifølge Forbes, 2015). Hvad betyder det helt nøjagtigt for den hoteller? Lad os tage AC for eksempel. Det er ikke nok bare at tilbyde aircondition i et rum, nu forventer en gæst at kunne justere temperaturen efter deres smag. Hos Amsterdam’s citizenM Hotel kan gæster vælge præferencer for rumstemning, inden de endda forlader hjemmet!

76% af rejsende tager hensyn til hotellets højteknologiske faciliteter, når de reservere, hvorfor flere og flere hoteller tilbyder tjenester såsom film på bestilling efter behov, tilpasset køleskab på værelset, Bluetooth-højttalere, smartphones som hotelnøgler, gratis aviser (papir eller online form), og nogle af Aloft Hotels er gået så langt som at ansætte en robot butler som hedder Botlr for at tilbyde virtuel roomservice. Der er ingen grænser, for hotellers krig for at vinde kampen om kundetilfredshed …

Men med al denne teknologi, der allerede er implementeret, hvad kan vi ellers forvente i fremtiden?

For det første planlægger Hilton at bygge et “Connected Room” i 2018, som giver gæster mulighed for at kontrollere funktioner i deres rum gennem en app, der inkluderer belysning, underholdning og temperatur. Krydstogtsbranchen tager føringen på dette område og udvikler flere ideer, der til sidst kan bruges på hoteller, vandrehjem og endda B&B.

At tage det 21. århundredes teknologi til et nyt niveau er Carnival Corporation, der har lavet en “medaljon” med deres gæstens navn, skib og sejldato. Og hvad er meningen med det?  Det hjælper rejsende med at låse døre op og betale for varer og kan advare besætningen om hvem af deres gæster der nærmer sig. Den gemmer gæstepræferencer såsom kostbegrænsninger og reservationer. Takket være dets geo-lokaliseringssystem kan besætningen nemt finde gæsterne og opfylde anmodninger såsom drinks eller snacks (disse tjenester kan anmodes om via en smartphone, tablets eller interaktive skærme).

Tilsvarende fokuserer Royal Caribbean Cruises på at forbedre oplevelser gennem ansigtsgenkendelsesteknologi med sin app. Denne app giver passagerer mulighed for at tjekke ind ved hjælp af ansigtsgenkendelse i stedet for gennem lange køer ved tjek ind skranker. Når de først er ombord, vil de være i stand til at tilmelde sig udflugter, bestille drikkevarer, foretage middagsreservation, åbne værelsesdøre og takket være RFID-tags på bagage, vil gæsterne også kunne spore deres bagage.

Det er usandsynligt, at de fleste hoteller har formået at komme nå ud og installere ansigtsgenkendelsesteknologi eller  tilbyde deres gæster værelser med omgivende økosystemer. Men med Sirvoys meget intuitive Property Management System (PMS) kan de gøre det lettere at styre deres ejendom og forbedre deres gæsters oplevelse på samme tid. Vi tilbyder med glæde ejendomsadministratorer en 14 dages gratis prøveperiode for at tjekke hos ud. 

I mellemtiden er det bestemt interessant at se, om fremtiden for hoteller bliver mere teknisk og følelsesmæssigt forbundet med gæstens behov. Vi er sikre på, at du er enig i, at uanset hvad der sker, at det kun kan være en god ting!