Sådan vælger du et ejendomsadministrationssystem (PMS) i 2018

01. marts 2018 02.32 CET

Hvilken en er du?

Det ser ud til, at der er to slags hotelejere derude. En der jævnligt kaster termer som teknologi, trådløs, cloudbaseret, integreret og software. Og en anden, hvis ordforråd indeholder ord som old school, manual, analog, traditionel og sandsynligvis udmattet! En rapport fra 2015 fra Software Advice fandt, at 25% af boligejere stadig bruger papir og blyant til at registrere vigtig information, og at enorme 16% slet ikke har noget system.

Det kan synes svært at tro, at hotelejere stadig bruger arkaiske metoder (eller endda ingen metoder!) Til at styre deres ejendomme, men det er virkelig ikke så overraskende. Mange købere er skeptiske over for, at et ejendomsadministrationssystem virkelig kan gøre jobbet bedre, end de kan, og foretrækker analoge metoder, som de føler er sikrere og mere pålidelige. Imidlertid er rodfæstet i disse overbevisninger ofte misforståelser om aktuel software og mangel på teknisk viden.

Holde sig opdateret i en hurtig branche

Det er næppe overraskende, at denne manglende bevidsthed eksisterer. De fleste hotelejere vil indrømme, at de finder sig tidspressede, og at ideen om at skulle fordøje tekniske termer, undersøge software og træne personale til at begynde at bruge nye metoder føles som en umulig drøm. Men med tålmodighed og lidt indsats kan hotelejere finde inspiration i ny teknologi og frigøre tid – ja folkens, jeg sagde tid – til andre ting.

For alle jer hotelejere, der er klar til at tage springet ind i den digitale tidsalder, såvel som for at hjælpe dem af jer, der overvejer at revidere et eksisterende system, vil vi dykke ned i møtrikker og bolte i et ejendomsadministrationssystem, og hvad det kan tilbyder dig i dag. Vi får et dyberegående kig på den tilgængelige teknologi, og hvordan den kan hjælpe dig med at frigøre det fulde potentiale i din virksomhed.

I denne serie med tre dele viser vi dig, hvordan et system som Sirvoy kan give en hånd, især med hensyn til hvilke funktioner en hotelejer har brug for, og hvilke de ikke har. Det kan være let at falde i den komfortable fælde ved kun at bruge en lille procentdel af den funktionalitet, der er tilgængelig for et PMS-system, så vi vil prøve vores bedste for virkelig at forklare, hvordan man bedst vælger en, og hvordan man bedst kan få mest muligt ud af sit ejendomsadministrationssystem, når du har det.

Bedste tips til valg af PMS

De funktioner, der er tilgængelige for en PMS i 2018, er rigelige, og det er næsten umuligt at udarbejde en hel liste, da de fortsætter med at vokse i et spredt tempo. Vi anbefaler, at du holder følgende punkter i tankerne, når du undersøger et system.

En god PMS giver dit personale et overblik over, hvad der sker den dag. Dette sparer tid og besvær uden at skulle klikke fra den ene skærm til den anden for at få et overblik.

Sørg for, at dine reservationer opdateres live via integrerede kanaler. Mere om kanaler og integration senere, men denne funktion betyder, at du ikke behøver at duplikere arbejde ved at skulle indtaste oplysninger manuelt igen.

Det er vigtigt, at du vælger et system, der er let at opsætte og intuitivt for alle at bruge. Cloudbaseret er ofte det foretrukne valg her, da det opdateres automatisk og giver mulighed for lettere implementering. Det er vigtigt, at systemet kan bruges af personale på alle niveauer, så hvis du ikke vil være den eneste bruger, kan det være værd at konsultere en eller to betroede medarbejdere for at få deres input, inden du forpligter dig.

Dette er vores bedste tips til hotelejere, der ønsker at finde et online booking system. I den næste del af denne blog vil vi se på fire nøgleområder, du skal fokusere på for at tage den bedste beslutning for dig og din virksomhed. Disse er specifikt relateret til softwaren, dets brugervenlighed, de administrative muligheder samt faciliteter til at administrere reservationer.