Sådan vælger du den rigtige Kanaladministrator til din virksomhed

07. maj 2018 17.25 CEST

Tidligere kiggede vi på en række funktioner, som enhver hotelejer ville finde uvurderlig i et banebrydende Property Management System (PMS). Nu skal vi se på en guide til kanaladministratore – hvad de er, og hvordan de indgår i et PMS for at give en integreret alt-i-én-løsning til boligejere.

Hvad er en Kanaladministrator?

Kanaler er hjemmesider, der tillader onlinereservationer for dine gæster. Dette kan ske via din egen hjemmeside, eller det kan være gennem en af ​​de mange OTA’er (online rejsebureauer), der findes. Du vil sandsynligvis have hørt om OTA’er som Booking.com, Expedia og Airbnb.com, men sandsynligvis ikke om Ctrip, Kinas mest populære rejseplatform eller makemytrip.com, der er blevet enormt populær i Indien.

Nogle kanaladministratore tilbyder også forbindelser til GDS også kaldet Global Distribution System. Her indsamles data af et centraliseret reservationssystemer som Apollo, Amadeus, Galileo, Pegasus, Sabre eller Worldspan. Det er et enkelt indgangssystem designet til at give rejsebureauer adgang til rejseinformation fra hoteller, flyselskaber, udlejningsbiler osv.

Hvorfor har jeg brug for en?

Selvom du kun er tilsluttet en kanal, vil det tage meget tid at manuelt overføre reservationer, du har modtaget via kanaler til din PMS. På grund af den tid det tager at synkronisere dine reservationer manuelt, vil det også øge risikoen for dobbeltreservationer. Det er her, en kanaladministrator kan hjælpe. Når den er konfigureret, overfører den automatisk reservationer på tværs af alle kanaler og næsten øjeblikkeligt, hvilket sparer tid, penge og problemer. Vi har opsummeret fordelene nedenfor:

  • Fjern dobbeltreservationer. Enhver ejendomsadministrator i virksomheden kender frustrationen og kaosset, der opstår, når dette sker. En kanaladministrator modtager reservationen og kommunikerer til andre kanaler, at enheden ikke længere er tilgængelig, hvorved risikoen for dobbeltreservation minimeres.
  • Manuelle opdateringer er en enorm dræn på ens dyrebare vare; tid. En kanaladministrator automatiserer processen og giver dig tid til andre opgaver.
  • Opret forbindelse til flere kanaler. Som allerede nævnt er der bogstaveligt talt hundredvis af kanaler derude. En kanaladministrator giver en hotelejer mulighed for at oprette forbindelse til et globalt publikum.
  • Flere indtægter. Du vil bemærke en eksponentiel stigning i reservationer, da priser og tilgængelighed kan administreres på tværs af mange platforme på samme tid.
  • Sigtbarhed. Rejsende vil besøge op til et dusin reservationssider, inden de træffer deres endelige valg, så de, der vises på flere kanaler, kan udvide synligheden og give et varigt indtryk. Derudover, hvis en potentiel gæst kan lide det de ser på kanalerne, besøger de ofte et hotels eget hjemmeside og øger dermed muligheden for direkte reservationer. Læs mere om dette i vores blog; vækst din virksomhed med billboard-effekten.
  • Brugervenlighed. En PMS med en indbygget kanaladministrator maksimerer effektiviteten ved at organisere processer, så de kræver lidt eller intet manuelt arbejde. 

… Når den er konfigureret, overfører den automatisk reservationer på tværs af alle kanaler og næsten øjeblikkeligt, hvilket sparer tid, penge og problemer.

Hvilke funktioner skal jeg kigge efter?

Pris

Det er indlysende, men det er også væsentligt. Du skal være sikker på, at dit endelige valg passer til dit budget. Sørg for, at den pris, du har angivet, inkluderer forbindelser til de kanaler, du er interesseret i at oprette forbindelse til. Nogle kanaladministratorer tilbyder kun et par forbindelser til en bestemt pris. Andre opkræver lidt eller intet månedligt gebyr, men opkræver kommissionsbaserede gebyrer i stedet, så beslut dig på forhånd, hvad der passer bedst til dit budget. Provisionsbaseret ender ofte med at være dyrere end at betale et månedligt gebyr.

PMS-integration

Hvis du bruger et ejendomsadministrationssystem, skal du sørge for, at din kanaladministrator tilbyder fuld integration med din PMS, så du kan være sikker på, at reservationsprocessen er fuldt automatiseret og strømlinet. Fortrinsvis bør den PMS og kanaladministrator du bruger, udvikles af det samme firma, så integrationen forbliver opdateret og fuldt understøttet. Det betyder også, at du kan få adgang til begge tjenester via den samme grænseflade.

Betalingsmetoder

Undersøg de anvendte betalingsløsninger, og hvordan de håndterer kundeoplysninger. I en tidligere artikel diskuterede vi GDPR (General Data Protection Regulation) og hvordan det vil påvirke virksomheder globalt, når det træder i kraft denne måned (maj 2018). Enhver tredjepart har adgang til følsomme oplysninger, og disse nye regler kræver, at du har kendskab til de processer, de bruger til at administrere dine gæsters data.

Kanalintegrationer

Spørgsmål til din kanaladministrator Hvilke kanaler er tilgængelige via kanaladministrator, og hvor godt integreret er de? Er kanalen forbundet via en XML- eller iCal-integration (XML er mere pålidelig)? Er den tilsluttet kanalens seneste API? Kanaler forbedrer hele tiden den måde, de opretter forbindelse til kanaladministratore på, så det er værd at stille disse spørgsmål for at sikre, at de også fortsat forbedrer deres forbindelser til deres kanaler.

Brugervenlighed

Sørg for, at grænsefladen er brugervenlig og giver dig og dit team et system, der kan bruges af alle uanset deres computer færdigheder. Kan kanaladministratore styres fuldt ud fra det PMS, du valgte? Hvis det kan, vil indlæringskurven være meget lettere for alle involverede.

Support og træning

Sørg for, at din udbyder tilbyder omfattende support, helst 24/7. Spørg om support er gratis, og hvis ikke, få priserne at vide. Find ud af, hvilken træning der er tilgængelig. For eksempel har de vejledningsvideoer, træning i hjemmet eller måske et fjernlink? Beslut i starten, hvilken metode der er mest praktisk og omkostningseffektiv for din virksomhed.

Hvis du er interesseret i at lære mere om Sirvoys PMS og indbyggede kanaladministrator-løsning, er du velkommen til at kontakte vores supportteam, eller hvorfor ikke prøve vores gratis prøveperiode for at se, hvordan vores system kan være til gavn for din virksomhed?

Sådan vælger du et ejendomsadministrationssystem (PMS) i 2018