Få En Bedre Distributionsstrategi

05. oktober 2018 02.45 CEST

En god Distributionsstrategi er nøglen til at sikre succes og holde dine værelser reserveret sæson efter sæson. Uanset om du har et boutiquehotel med kun et par værelser eller køre en kæde skal dette problem løses for alle der ønsker at øge reservationer og at øge indtægterne. For dem som klør sig på deres hoveder lige nu er alt hvad du behøver at vide, at en distributionsstrategi er den måd, hvorpå du beslutter at markedsføre dit hotel. Nærmere bestemt hvilke kanaler du beslutter dig for at bruge til at gøre det.

Det kan ikke benægtes, at det ikke er en nem opgave. Det store antal kanaler der er tilgængelige på en global skala, er sjovt, og det er ikke mindst en udfordring at vælge  hvilke der vil fungere bedst sammen. For det første, lad os tale om de to typer distributionskanaler, der er tilgængelige for en hotelejere. For det første har vi indirekte; det er reservationer booket via en formidler så som online rejsebureauer (OTAs), metasearch engines som kajak eller trivago eller Assisted Booking som google og Trip Advisor. Gennem hjemmesider som disse kan du drage fordel af indirekte markedsføring; For mere information, se vores tidligere artikel. Grow Your Business With the Billboard Effect.

Den anden distributionskanal er direkte, det er via din egen hjemmeside, og absolut den du vil koncentrere dig om, da dette vil være det mest profitable i det lange løb. For at  beslutte den mest hensigtsmæssige strategi for dit hotel, bør du starte med at etablere eller definere følgende kriterier:

  1. Mål: Hvad er dine priser, anvendelsesprocenten og indtægtsmål?
  2. Målmarkeder: Identificer gæstesegmenter og profiler.
  3. Ansvar: Hvordan kan du bedst arbejde som et team med dine medarbejdere, der er ansvarlige for at skabe og styre efterspørgslen?
  4. Prestationsmåling: Hvilke kanaler hjælper dig med at nå dine mål, og hvilke gør  ikke? Har nogle af strategierne brug for tilpasning eller fungerer de godt?
  5. Data: Baser dine beslutninger mere på dine data end din tarm. Brug de oplysninger, du har til rådighed, til at foretage en forudsigende analyse af markedets efterspørgsel og konkurrencedygtige positioneringer, historisk og realle efterspørgsel og rejse adfærd.
  6. Distributionskanaler: Hvilke vil hjælpe dig til at nå dine målmarkeder?

Indirekte kanaler kan helt sikkert være en allieret for dit hotel, men de skal styres godt, og det vil normalt være tilfældet at blive nødt til at prøve nogle forskellige for at finde den bedste pasform på tværs af de forskellige typer. Uden tvivl bør direkte reservationer være en topprioritet når det kommer til din distributionsstrategi, da det er den mest profitable kanal, du kan arbejde med. Med det i tankerne så lad os fokusere på nogle råd for at øge effektiviteten af ​​dette marketingsværktøj.

Strategier til at øge direkte reservationer:

  • Optimer din hjemmeside og din bookingform, sørg for at de er brugervenlige, mobilvenlige og søgemaskinevenlige.
  • Reserver-direkte kampagner – det betyder at tilbyde de bedste priser, rabatter og incitamenter, specialtilbud for brugere af sociale medier, e-mail-abonnenter eller medlemmer af loyalitetsprogrammet.
  • Tilbagevendende gæster er mere profitable end nye, så sørg for at du gør noget for at få dem til at komme tilbage. Giv dem grunde til at vende tilbage, giv dem grund til at bestille direkte og belønne deres loyalitet.
  • Tag kontrol over lagerbeholdningen. Du som hotelejeren har kontrol over hvilke værelser du vil udbyde på hver kanal og til hvilke priser.
  • Distributionsværktøjer. Udnyt værktøjer, der hjælper dig med at forstå markedsforholdene, administrere priser og opgørelse, analysere data og være effektive, f.eks. Dit Property Management System (PMS), Google Analytics og Channel Manager.

Vi håber, at disse tips hjælper dig med at oprette en effektiv distributionsstrategi, der passer til din ejendoms behov, forhåbentlig en, der hjælper dig med at få flere direkte reservationer.