Hvorfor negative anmeldelser kan give positive resultater

11. april 2019 04.42 CEST

Hotel anmeldelser, dårlige ratings, negative anmeldelser, anmeldelsesstrategi, negativ feedback
Når man driver et hotel, Airbnb eller vandrehjem, kan det være skræmmende at opmuntre sine gæster til at give én en anmeldelse, men det kan være afgørende, hvis du gerne vil have flere reservationer. En undersøgelse foretaget af Siteminder viser at næsten 80% af Tripadvisors brugere vil læse op til 12 anmeldelser, før de reservere et hotel. Dette viser, hvor vigtigt anmeldelser er for din virksomhed.

En god anmeldelse vil gøre det mere sandsynligt, at folk får lyst til at reservere din ejendom på kanaler såsom Booking.com eller Airbnb. For lad os være ærlige, vi klikker som regel ikke på et hotel med en rating på 2/5 fra anmeldelser. Jeg tror vi som minimum går efter en på 4/5, ikke?

Selvfølgelig handler det ikke kun om at få flere gæster, men også om at vise sine gæster og potentielle fremtidige gæster, at man gør sig umage for at behage dem. Dette vil hjælpe jer til at få et stærkere forhold til dine kunder og få flere loyale gæster.

At bede gæsterne om at give feedback om deres ophold viser, at I gerne vil have at de får den bedst mulige oplevelse, og at du er åben overfor forslag til ændringer, når det er nødvendigt. Og hvem ville ikke elske idéen i det?

Så hvad gør du, hvis du får den dårlige anmeldelse du frygtede at få? Først, så lad være med at gå i panik. Når en gæst leder efter et sted til sit ophold, kan det godt være at gæsten faktisk gerne vil læse en dårlig anmeldelse her og der. Når man kigger på hoteller, der kun har positive anmeldelser, kan man som gæst godt blive mistænksom. For hvem har nogensinde boet på et hotel, hvor alt var 100% perfekt? Det har jeg i hvert fald ikke.

… det kan godt være, at gæsten faktisk gerne vil læse en dårlig anmeldelse her og der.______

For det andet så husk, at alle de gode anmeldelser kommer til at se endnu mere fremragende ud, når de er sat op imod de anmeldelser, der er mindre entusiastiske. Ofte kan gæster godt lide at sammenligne hoteller op mod hinanden, og at have den sammenligning kan virkelig få din ejendom til at skille sig ud.

Til sidst så prøv altid at se jeres gæsters holdninger som en belejlig mulighed for at lære noget nyt. Anmeldere har sjældent ondsindede intentioner, og kritik, hvis den er konstruktiv, kan hjælpe jeres ejendom til at komme tilbage på sporet igen. For eksempel vil en anmeldelse, hvor en gæst skriver at poolen var beskidt, hjælpe jer til at holde mere opsyn med rengøringsprocedurer, og som resultat heraf give jeres gæster en bedre oplevelse.

Alt i alt, så er en negativ anmeldelse ikke så dårlig endda, og den skulle helt sikkert ikke holde jer fra at bede jeres gæster om feedback. Tjek vores tidligere indlæg for flere forslag til, hvordan I kan svare på jeres gæsters anmeldelser.