Hvordan man bliver en Airbnb Superhost

27. maj 2019 13.53 CEST

I dag har Airbnb mere end fire millioner opslag, så det er fair nok at sige at en del af ejendommene ikke vil være på top-listen af mest reserverede Airbnb’s. Nogen får ikke engang en eneste reservation, og det er virkelig ikke noget vi vil have skal ske for dig! Hvis du kan nikke genkendende til at være kommet ned i bunden af alle de mange Airbnb opslag, så har vi nogle enkle forslag til hvordan du kan stige op til toppen.

At tackle de store spørgsmål
Vil jeg nogensinde få en reservation? Hvordan får jeg min første reservation? Hvad hvis ingen kan lide min ejendom? Disse er alle spørgsmål som måske ligger dig på sinde, men du skal ikke være nervøs, for vi er her for at hjælpe dig!
Airbnb markedet er en udfordring, og det er hårdt at komme godt i gang, siden alle kigger på anmeldelserne, ratings og andre gæsters tidligere oplevelser. Men der er nogle ting du kan gøre for at skille dig ud fra mængden.

Dit opslag
Først og fremmest, hvad er et opslag? Airbnb opslaget er sådan set bare der, hvor du skriver al relevant information om din ejendom. Nogle eksempler kunne være dens lokation, og de faciliteter du tilbyder samt hvilke rum dine gæster har adgang til. Kommer de til at være i fællesrum i dit eget hjem, eller kun på et værelse I har tilovers, eller får de lov at have hele ejendommen for sig selv?
Når du udarbejder dit opslag, er det meget vigtigt at du udfylder det hele. Lad være med at udelade detaljer, der ikke virker essentielle. Disse detaljer kan fx være at du sørger for at en førstehjælpstaske eller en brandslukker er til rådighed.

Husk at opdatere opslaget med jævne mellemrum; måske har du glemt nogle detaljer i første omgang eller du har fået nyt udstyr eller faciliteter i ejendommen som du kan tilføje til beskrivelsen. Jo mere information, jo bedre. Det bedste ved denne tilgang er at dine gæster bliver helt klar over hvad du tilbyder og hvad du ikke tilbyder, før de ankommer, og vil på den måde ikke kunne klage i deres offentlige online anmeldelse senere. Forsøm ikke at gøre meget ud af dine fotos. Tag en masse flotte og informative fotos med godt lys – de vil give potentielle gæster et godt og varigt indtryk, som bliver ved med at ligge dem på sinde også efter de er gået videre og kigger på andre opslag. Læs mere om dette emne i vores tidligere blog interview.

Hvor meget skal du tage for det?
Airbnb er meget direkte omkring prissætning værende hundrede procent din beslutning. Der er ikke et rigtigt eller forkert beløb som sådan. Men husk at hvis du er ny, uden nogen anmeldelser eller ratings, så vil gæster nok ikke tage chancen med din ejendom, hvis den samtidig også er dyr.
Nogle laver den fejl, at de tager for meget for deres ejendom i det tidlige stadie, fordi de tror det er en hurtigere måde at tjene penge. Men at få ens forretning til at vokse med en langsom, men jævn, hastighed vil give bedre resultater på længere sigt.

At sætte dine priser lige under gennemsnittet vil med stor sandsynlighed give dig flere kunder til at starte med, og når du så har fået flere rigtig gode anmeldelser, så kan du overveje om du vil hæve dine priser. Airbnb anbefaler at man kigger på hvor meget andre værter i dit område tager for deres ejendomme og bruger det som målestok til din egen prissætning.

Når du skal svare dine gæster
På dit opslag har gæster muligheden ”kontakt vært” og derved sende en besked direkte til værten med deres spørgsmål. Hvis de skal vente på dit svar, før de kan afslutte deres reservation, giver de dig som regel kort svartid. Hvis de ikke hører hurtigt tilbage, begynder de sandsynligvis at kigge efter andre muligheder.

Hvis de har et spørgsmål du ikke kan svare på lige med det samme, så skriv i det mindste til dem at du har set deres forespørgsel og du vil vende tilbage til dem hurtigst muligt. Det hurtige svar vil overbevise dem om at du er en troværdig vært, og det forøger dine chancer for at de vil reservere din ejendom senere.

Dit hjem
Dit mål bør være at få dine gæster til at føle sig så velkomne som muligt, at få dem til at føle sig hjemme. Her får du nogle tips til hvordan du kan gøre det.
Invester i ting som vil få dine gæster til at værdsætte dig som en fantastisk vært. Det kunne for eksempel være nogle snacks og drikkevarer i køleskabet. Prøv at sætte dig i dine gæsters sted. Hvis det nu konstant irriterer dig selv at ankomme på et hotel, hvor der ikke er noget balsam, så sørg for at der er balsam på badeværelset i din ejendom! Husk at det muligvis er første gang dine gæster er i dit nabolag, så de vil sikkert blive glade for at du har lagt lidt information til dem. Skriv fx hvor de kan finde den nærmeste indkøbsmulighed, de bedste restauranter og dit wifi password. Læg en plan og lav de nødvendige forberedelser for at give dine gæster gode grunde til at give dig en god anmeldelse af deres ophold.

Invester i ting som vil få dine gæster til at værdsætte dig som en fantastisk vært______

Som allerede nævnt under ’Dit opslag’ om fotos, så anbefales det at inkludere så mange fotos af din ejendom som muligt. Det vil give din gæst et passende billede af hvad de kan forvente og forhåbentlig vil det også betyde at de ikke får nogen ubehagelige overraskelser ved deres ankomst.

Hvis du bruger Sirvoy og du har et B&B eller gerne vil udleje din ejendom, så kan du med fordel forbinde Sirvoy med Airbnb. Bare Tilmeld dig til Sirvoy PRO for at forbinde til Airbnb samt mange andre kanaler. Som altid, hvis du har nogle spørgsmål, så endelig henvend dig til vores support team, der sidder klar 24/7 for at hjælpe dig.