Sådan tiltrækkes flere udenlandske gæster til dit hotel

27. september 2019 02.00 CEST

I dag, 27. september 2019, er »World Tourism Day«, en dag, der har til formål at skabe opmærksomhed om betydningen af turisme i det internationale samfund. Så i ånden af det, har vi besluttet at se på tre af de bedste måder, du kan tiltrække flere internationale besøgende til dit hotel.

Udvikle en international sprogstrategi

Der er ingen tvivl om, at catering til fremmedsprog spiller en værdifuld rolle i at nå ud til udenlandske besøgende. Som hotelejer kan du holde kontakten med dine gæster ved at sikre dig, at du får plads til så mange fremmedsprogede som muligt. Teknologi har gjort store fremskridt, når det kommer til realtidsoversættelser, og der er nu oversættelsestjenester, der specifikt er målrettet rejsende og hoteller. Et sådant firma, der forstår vigtigheden af flersproget kundeservice, er Whym, der tilbyder en række tjenester, der er tilpasset og designet med hensyn til hotelfolk i tankerne.

Der er selvfølgelig billigere alternativer, hvoraf Google Translate er en af de mest populære. Google Translate bruges nu af mere end 200 millioner mennesker hver måned. Det har vist sig at være så populært, at de nu har udvidet deres teknologi til at omfatte en kameraoversætter, der oversætter tekst fra billeder på praktisk talt alle sprog. De har også for nyligt tilføjet »pixel buds« til deres sortiment, der arbejder med Google Assistant for at give realtidsoversættelse på 40 sprog!

En anden nem måde at nå frem til din fremmedsproglige rejsende er at sikre dig, at du bruger et ejendomsadministrationssystem (PMS), der henvender sig til fremmedsprog. Sirvoys reservationsformular er i øjeblikket tilgængelig på over 24 sprog, og den vises automatisk på gæstens sprog baseret på deres geografiske placering. Derudover er vores PMS tilgængeligt på otte sprog med flere på vej. Dette betyder, at systemet ikke kun kommunikerer med dine gæster, men også sigter mod at hjælpe dit personale, der kan ændre systemsproget, alt efter hvilket de syntes er mest behageligt at arbejde med.

Hold forbindelsen til OTA’er

OTA’er har budgettet og tiden til at tiltrække gæster til de ejendomme der markedsføres på deres hjemmesider, og som mindre hoteller bare ikke har. Det er vigtigt at sikre at du viser din ejendom på OTA’erne, der er lokale for de gæster du gerne vil tiltrække. Det er forståeligt, at dette kan være en bekymring for de fleste hotelejere, jo flere OTA’er du opretter forbindelse til, jo mere risiko er der for at det går galt. Men hvis du sikrer, at din PMS har mulighed for at tage sig af den ekstra administration med en Kanaladministrator, kan du nyde alle fordelene uden stress!

Vis din destination i udlandet

En af de bedste måder at gøre dette på er ved at danne partnerskaber med rejsearrangører og samarbejde med rejsebureauer. De fleste rejsende foretrækker at bruge disse tjenester når de rejser længere væk, så det er en fantastisk måde at nå ud til gæster langvejsfra. LinkedIn er et godt sted at komme i gang, da der er masser af rejsegrupper at slutte sig til. Destinationsmarkedsføringshjemmesider er et andet godt sted at prøve, når man målretter mod individuelle placeringer, da disse normalt har et afsnit om indkvarteringsophold. Her er en jeg fandt da jeg f.eks. Foretog en hurtig søgning efter Vancouver, og du vil finde ud af at de fleste turistmål vil have en hjemmeside der ligner denne.

Rejsefællesskabshjemmsider er den anden stor en, hvor TripAdvisor nok er den største. De er ofte det første stop for de fleste rejsende, der ønsker at læse oplevelser fra andre rejsende. På grund af dette er det vigtigt altid at sikre dig, at du beder dine glade kunder om at give deres anmeldelser på hjemmesider som disse, da deres feedback vil være uvurderlig for din virksomhed i det lange løb.

Som en slut note, så ønsker rejsebureauer og rejsearrangører noget meget detaljeret indhold som fotografier, kort og beskrivelser, så sørg for at holde din hjemmeside opdateret og sikre dig at oplysningerne er aktuelle.

Begynd at integrere disse enkle forslag i din marketingstrategi, og vi er sikre på, at du snart vil byde gæster velkommen på så mange sprog som du kan håndtere!