5 måder at få flere direkte reservationer på

29. november 2019 02.51 CET

Modtagelse af direkte reservationer betyder at oprette et direkte forhold til din gæst. At få dette forhold fra start af, vil bestemt øge dine chancer for at få gode anmeldelser, og forhåbentlig får du en loyal kunde i de kommende år.

Men hvordan kan du få mere direkte reservationer, da tendensen er, at flertallet af rejsende skal gå direkte til de større OTA’er? Lad os se på et par enkle forbedringer, som du kan starte med, med det samme.

1. Få en brugervenlig hjemmeside

Når folk ankommer til din hjemmeside, ønsker de, at den skal være forståelig og enkel at navigere. Sørg for, at du giver dine gæster får nyttige oplysninger om din bolig og at du har billeder i høj kvalitet, så du kan markedsføre din virksomhed på den bedst mulige måde. Læs vores interview med en ejendomsfotograf, der deler hendes yndlingsråd om, hvordan du bedst kan vise din ejendom frem. I betragtning af at så mange gæster nu gør deres research og reservere via deres smartphone og tablets, er det også vigtigt, at hjemmesiden er mobilvenlig, så flest mulig får adgang til det.

2. Brug Call to Action knapper

Brug Call to Action knapper såsom ”Galleri”, ”Kontakt os”, ”Værelser”, og den vigtigste, ”Reserver her”. Knappen “reserver nu” kan placeres mange steder ligesom topmenuen eller alternativt som et popup-vindue på hjemmesiden eller i bunden. En klar opfordring til handling-knap, der fungerer og fører dig til det rigtige sted er vigtigt hvis du vil have dine besøgende til at booke direkte.

3. Få en reservationsformular

Når en gæst besluttet at de vil reservere hos dig, er det vigtigt,at de kan gennemføre helt frem til reservationsbekræftelsen. Og for at de kan gøre det på din hjemmeside, har du brug for en reservationsformular. En reservationsformular gør det muligt for gæster, nemt og sikkert at foretage en reservation direkte på din hjemmeside. De kan se hvilke værelser der er tilgængelige, de kan bruge en rabatkode, hvis de har en, og til sidst foretage betalingen.

“En klar opfordring til handling-knap, der fungerer og fører dig til det rigtige sted er vigtigt…”

4. Tilbyd gode rabatter

For at fange opmærksomheden hos de rejsende, viser OTAer så mange tilbud, som de kan. Hvorfor ikke prøve det samme trick og prøve lokke dine kunder med måske en rabatkode eller besparelser for gæster, der reservere direkte. Det kan være tilbud som opgradering af værelse, gratis morgenmad, gratis wifi, havudsigt, gratis annullering og/eller ændringer. Gør det attraktivt for dine gæster at reservere direkte via din hjemmeside.

5. Markedsfør din hjemmeside

Hvis du ønsker direkte reservationer, skal folk være i stand til at finde din hjemmeside. For at maksimere din synlighed skal du kende dit publikum. Når du ved hvem du skal målrette mod, vil det være lettere at tilpasse dine annoncer, så de når frem til de rigtige mennesker, og så du ved hvor du skal reklamere for dem henne. Du kan også bruge din forbindelse til OTAerne til at styrke din online tilstedeværelse med Billboard Effect´en. Denne ekstra fordel øger trafikken til din hjemmeside uden ekstra omkostninger for dig. Se, hvordan du kan gøre brug af det, og på den bedste måde ved at læse vores tidligere artikel Få din virksomhed til at vokse med billboard-effekten.