Hvad er forskellen mellem et ejendomsadministrationssystem og en kanaladministrator?

28. december 2019 00.50 CET

At drive en virksomhed såsom et hotel, B&B eller vandrerhjem kan være både tidskrævende og stressende, når du »gør det selv«. Mange hotelejere får hjælp fra et system, der kan tage sig af de fleste af de opgaver, de har prøvet at udfører manuelt. Måske har du tænkt på at prøve noget lignende? I denne blog forklarer vi forskellene mellem et ejendomsadministrationssystem og en kanaladministrator, så forhåbentlig gør det din søgning lidt lettere at navigere.

Ejendomsadministrationssystem

Et ejendomsadministrationssystem, også kaldet et PMS, er et online booking system, der tager sig af den daglige drift af din ejendom. Et ejendomsadministrationssystem kan udføre komplekse opgaver som at organisere husholdning, sende emails til gæster, acceptere online reservationer og håndtere betalinger plus meget mere.

Alt hvad du har brug for for at administrere din ejendom er nu automatiseret, hvilket betyder næsten ingen papirarbejde eller dobbeltreservationer, og du behøver ikke at bekymre dig om at sende reservations bekræftelser, da systemet gør det for dig. Med alt den frie tid skal du sandsynligvis begynde at tænke på at tage en hobby eller måske bare en velfortjent pause!

En PMS gør det også muligt at modtage direkte reservationer gennem sin online reservationsformular, men mange hoteller ønsker også at bruge kanaler for at sikre, at endnu flere finder deres forretning. Men for at modtage reservationer fra kanaler har du brug for en ting til…

Kanaladministrator

Først, hvad er en kanal?

En kanal er en hjemmeside, hvor hotelejere kan tilføje deres hotel, B&B eller vandrerhjem, så folk kan reservere dem online. Nogle populære kanaler, som du sandsynligvis har hørt om, er Booking.com, Hotels.com og Expedia.

Hvis du har en hjemmeside, skal du sikre dig, at din tilgængelighed opdateres, når reservationer foretages via kanalerne, ellers risikerer du overbookinger. Og hvis du vil have forbindelse til en eller flere kanaler, skal din PMS kommunikere med kanalerne for at sikre, at dette sker. Det er her en kanaladministrator kommer ind.

En kanaladministrator modtager reservationen og lader andre tilsluttede kanaler vide, at et værelse er blevet reserveret og ikke længere er tilgængeligt. Hvis det er integreret med din PMS, vil det også opdatere din hjemmesides tilgængelighed.

Sirvoys PMS har en indbygget Kanaladministrator med en to-vejs integration, hvilket betyder, at hvis du får en reservation gennem en kanal, vil den dukke op som utilgængelig på din hjemmeside, og hvis du får en reservation via din hjemmeside, vil den dukke op som ikke tilgængelig på reservationskanalen. Ret smart ikke?

Vi hører altid historier fra vores klienter om at de har fået mere tid og fået fjernet meget stress, ved hjælp af en kanaladministrator. Her er blot et par citater fra nogle af vores glade kunder:

Jeg havde aldrig prøvet en kanaladministrator. Hvordan kom klarede jeg det uden før ?? ~ Marcella

Sirvoy er et meget intuitivt system at bruge og kræver minimal træning sammenlignet med andre systemer. Prisen er meget rimelig, og det er let at integrere med både vores egne salgskanaler og partnere. ~ Simon

Alle kanaler er tilsluttet og opdateret på hver reservation eller ændring foretaget af os eller af vores kunder. Ikke flere dobbeltbookings ~ Viktor

Sirvoy er blevet et uundværligt våben for mig. Selvom vores hotel kun har fem værelser, ville det være let at blive overbooket, hvis vi ikke havde Sirvoy. ~ Lourdes

Hvis du gerne vil have flere oplysninger om kanaladministratorer, så tjek vores blog, Sådan vælger du den rigtige Kanaladministrator til din virksomhed.

Brug dem sammen

Så for at opsummere, en PMS og Channel Manager bærer meget forskellige hatte og har meget forskellige roller, men for at maksimere din tid og indtjening er det bedst at bruge dem begge.

Det anbefales, at du finder en PMS med mulighed for at bruge en Channel Manager, så du ikke behøver at bruge to forskellige systemer. Dette sikrer, at alt i reservationsprocessen er automatiseret og problemfri mellem kanalen og din hjemmeside. Hvis du nogensinde har brug for support, er det altid praktisk at have ét firma du skal kontakte når der opstår problemer, i stedet for to.