Sådan vælges de rigtige reservationskanaler til din virksomhed

27. februar 2020 05.32 CET

Vi er sikre på, at de fleste hotelejere, der ønsker at øge deres indtægter, er enige om, at reservationskanaler er en fantastisk måde at gøre netop det. Men de mest indlysende reservationskanaler er ikke altid den bedste løsning for din lokation eller dit marked. Uanset om du kører et hotel, vandrerhjem eller B&B, skal du finde det bedst egnede til din virksomhed.

Dit valg af kanaler kan have en betydelig indflydelse på din virksomhed for det bedre eller værre, så med det i tankerne har vi samlet nogle tip, der hjælper dig med at træffe de rigtige valg.

At vide, hvem dine gæster er, vil hjælpe dig med at maksimere fordelene ved kanalerne…

Hvad er mine muligheder?

Driver du et stort hotel designet til internationale og forretningsrejsende, eller et lille, men hyggeligt bed & breakfast perfekt til et weekendophold rettet mod de lokale? At vide, hvem dine gæster er, vil hjælpe dig med at maksimere fordelene ved kanalerne og ikke spilde penge på at tiltrække de forkerte kunder.

I Europa er de mest populære reservationskanaler Booking.com, Expedia (også for Nordamerika) og HRS *, mens i Asien er de mest kendte kanaler Agoda, Ctrip og makemytrip.com.

Se nedenstående skema, der viser populære turistmål sammen med deres mest brugte reservationskanaler.

Om PPC (betaling pr. Klik)

For de ovennævnte OTA’er betaler du pr. reservation, hvilket betyder, at de tager provision for hver foretaget reservation. Men for andre kanaler er der også muligheden for PPC (betaling pr. Klik).

En kanal, der bruger PPC, er TripAdvisor’s TripConnect, som er en PPC annoncerings mulighed, hvor gæster vil blive omdirigeret fra TripAdvisor til dit hotels reservationsside, når de klikker på din virksomhed. Hver måned debiteres du for klik på din side på tripadvisor for den foregående måned – gebyrer varierer afhængigt af budbeløbet.

Et andet PPC-eksempel er Google Hotel Ads. Denne kanal tilbyder både PPB (betaling pr. Booking) og PPC, så du kan vælge en af mulighederne og afgive et bud for, at dit bud skal vises. Dette vil resultere i, at dit hotel bliver synligt på en Google-søgning, og hvem der klikker på dit hotel vil derefter blive omdirigeret til annoncørens side for at foretage reservationen direkte. Du kan læse mere om deres krav her.

Hvilken slags forretning har du?

Selvfølgelig kan du slippe af med at tilføje enhver forretning på kanalerne, men det er godt at vide, at nogle af dem fokuserer på mere industrispecifikt indlogering. Booking.com, Expedia og Hotels.com er alle kendt for hoteller, men de indeholder også andre former for ejendomme som vandrerhjem, sommerhuse, hytter og campingpladser. Som gæst er der mulighed for at vælge din foretrukne bolig, når du har søgt efter din placering.

For eksempel, når du søger efter “Costa Rica” på Booking.com, vil det for det meste vise hoteller, da de har omkring 1300 hoteller i dette område, men en bruger kan drage fordel af filtrene til venstre, hvilket vil indsnævre søgningens resultater baseret på type.

I modsætning hertil er der kanaler som Hostelworld.com, som navnet antyder, kun viser vandrerhjem. Folk, der leder efter et sted at bo ved hjælp af denne OTA, søger specifikt efter en bestemt form for indlogering.

Hvis du ønsker at udleje din lejlighed, hytte, B&B eller bare et enkeltværelse, ville Airbnb være et godt valg. De er mest henvendt til mindre ejendomme og dem der normalt er privatejet.

Hvilke kanaler skal jeg gå efter?

Som vi har set, er indstillingerne mange, og det kan være svært at se, hvilke reservationskanaler der fungerer bedst for dig. Så det bedste at gøre er at vælge så mange relevante kanaler som muligt og se, hvilken en der giver dig mest indtjening. Lyder det dyrt, tidskrævende og kedeligt? Bare rolig, vi er her for at hjælpe! Da Sirvoy har en integreret kanaladministrator, får du adgang til alle reservationskanaler på samme tid, enten direkte eller ved hjælp af en tredjepart. Og i stedet for at skulle foretage individuel manuel kontrol, samles de alle til det samme sted.

Gennem en to-vejs integration vil det holde dine reservationer ajour, uanset hvor reservationen kommer fra, og advare alle andre kanaler om, at værelset er reserveret og ikke længere er tilgængeligt. Få din gratis prøveperiode her for at afprøve alle disse fantastiske fordele.

*Sirvoy har ikke en direkte forbindelse til HRS før sidst i 2020, men i mellemtiden kan du stadig få adgang til det via Siteminder og MyAllocator som tredjepart.