Gør dig klar til at starte markedsføring igen efter Coronavirus

28. maj 2020 23.37 CEST

Vi er nu flere måneder inde i en pandemi, der med tiden ser ud til at være mindre af en trussel og mere af, hvad der kaldes ‘det nye normale’. Da ugerne er blevet måneder, og folk fortsætter med at sidde fast derhjemme, er der mange der er blevet rastløse. Vi ved alle, hvad der sker med den spiralformede forår. Så snart at presset er væk vender folk tilbage til deres gamle jeg. Det er umuligt at forudsige, hvordan folk reagerer, når restriktionerne letter, men når folk er blevet lukket i flere måneder ad gangen, er det ikke urimeligt at antage, at rejse vil være en prioritet for mange. Nylige rapporter siger, at i lande, hvor lockdowns er afsluttet eller begrænset lettelser, vender søgninger efter overnatning i foråret 2021 tilbage til normale niveauer.

Så hvordan kan du begynde at forberede dit hotel til at komme over på den anden side af pandemien? Lad os se på de seks ting, du kan gøre. 

promoveringskoder og tilbud er langt mere effektive til at interessere gæster

Marked for lokale rejsende

Det har været et stressende, hvis ikke livsforandrende par måneder, så det er overraskende tidlige data tyder på, at folk, der ønsker at rejse, er mere tilbøjelige til at bo tættere på hjemmet. Prøv at optimere din hjemmeside til Google My Business, eller lav et samarbejde med seværdigheder i området for at tilbyde fantastiske pakker, der får rejsende til vælge dig. 

Forbedre din hjemmeside

Dette er aldrig en dårlig idé og er vigtigere nu, end det nogensinde har været. En smuk, ren og moderne hjemmeside antyder, at dit hotel deler disse egenskaber. Gør det interessant, informativt men kortfattet. Det kan være nødvendigt, at du får hjælp fra en designer, og er parat til at bruge nogle penge, hvis det er nødvendigt. Det er en investering, som du aldrig vil fortryde, og hvis det er gjort godt, vil pengene, der er brugt, blive returneret i form af direkte reservationer. En vigtig ingrediens på en god hjemmeside er billederne, der bringer os til vores næste punkt. 

Forbedr dine billeder

Gode ​​billeder på hjemmesiden, er hvad perlen er for en østers. Fotografier af en flot seng i et smukt rum, en glimrende pool eller en fantastisk grund hjælper med til at få fantasien til at løbe løbsk og skabe spænding. Læs vores forrige blog om, hvordan du får nogle perfekte billeder. 

Gør dig selv Google ads klar

Medmindre du er teknologi elsker, kan Google Ads være til at gabe af. Men sandheden er, at hvis du vil nå millioner af mennesker online, er det et nødvendigt onde. Din hjemmeside kan være forbløffende, dine billeder kan være betagende, men alt dette er helt meningsløst, hvis du er en nål i høstakken. Hotelannoncer indeholder din virksomheds navn, hotelnavn, pris og nogle uklarheder om alt det fantastiske, du tilbyder. Mens de store brand-kæder har råd til en hær af annonceringens eksperter for at få dem højere op i søgeresultaterne, er en mindre spiller sandsynligvis nødt til at lave lidt research for at få vejledning. Heldigvis har Google også et team af meget flinke Adword-fans, der er klar til at hjælpe dig igennem. Alternativt kan du bruge Sirvoy til at give en hånd her og gøre alt det ovenstående med dens Google Ads-kanalintegration. Læs vores artikel om, hvordan vi kan hjælpe dig med at markedsføre dig selv gennem Google Ads.

Gennemgå dine Terms and Conditions

Dette lyder måske underligt, men det har aldrig været mere vigtigt for dine gæster at føle sig beroligede, når de reservere hos dig. Denne krise har vist, at uanset hvor organiseret og forsigtig vi måtte være, vil der altid være omstændigheder uden for vores kontrol. Derfor er ikke-refunderbare priser en rigtig dårlig idé. Det betyder ikke noget, hvor god din bolig er; Hvis en rejsende ikke kan reservere uden at vide, om de kan få deres penge tilbage, vil de sandsynligvis ikke reservere med dig overhovedet. Vores råd er at sætte pris på de ikke-refunderbare priser og andre unødvendige gebyrer, der kunne få dine gæster til ikke at reservere hos dig. 

Søde aftalen

Mens nedskæringen i priserne på hotelværelser kan virke fristende, når tingene er langsomme, siger forskningen, at det normalt ikke hjælper med at få betydelige mængder af nye reservationer. I stedet for er promo-koder og tilbud langt mere effektive til at interessere gæster. Sirvoy giver dig mulighed for at vælge mellem fire forskellige typer rabatter, der får de rejsende til at vælge din bolig. Find mere om, hvordan du anvender rabatkoder her.

Dette er underlige tider, og som vi allerede har påpeget, kan ingen forudsige nøjagtigt, hvordan rejsen vil blive påvirket, når vi begynder at genoptage gamle vaner. Men hvorfor ikke bruge denne stille periode til at undersøge nogle af disse punkter, vi har nævnt? Og selvfølgelig, hvis du har brug for at ændre din strategi, kan du altid bare vende tilbage til det, du gjorde før. Simpelt!