Hvorfor Der Aldrig Har Været et Bedre Tidspunkt at Skifte Dit PMS På

Har du til tider følt, at din PMS bare dræner din bankkonto og din mentale sundhed og ikke trækker sin vægt? Hvis det er tilfældet, har der aldrig været et bedre tidspunkt at sige farvel og bytte det ud for noget bedre, smartere og meget mere overkommeligt. Du vil være glad for at vide, at Sirvoy Reservation System opfylder alle disse krav.

Hvorfor skifte nu?

Hotel- og restaurationsbranchen er tempofyldt og mindre virksomheder tager sig ofte til takke med det, de har – især på hoteller, hvor en ejer skal have mange kasketter på. Under normale omstændigheder er der meget lidt tid for hotelejere til at revurdere deres systemer. Dog er dette på det seneste begyndt at ændre sig.

Vi talte med Alessandro Fregni fra softwarefortegnelsessiden Toolytips. Han siger, at en af de tendenser, som de opdagede omkring midten af april, viste en øget interesse for træningsprodukter, da mange hoteller reviderede deres interne processer i løbet af nedlukningen. Kort efter dette begyndte hoteller at koncentrere sig mere om ’rodfæstet software’ såsom deres PMS. Det ser ud til, at de nuværende omstændigheder har påbegyndt, hvad han beskriver som, ”en acceleration i overgangen fra fysiske løsninger til cloud-baserede systemer”.

Tre Grunde til at Foretage Skiftet

1. Ekstra Tid
Mangel på tid er ofte en af de grunde, som hotelejere giver for ikke at foretage skiftet til bedre udbydere. Men den undskyldning eksisterer ikke længere. Hvis der er én ting, som vi har lige nu, så er det tid til at udforske forskellige muligheder. Så spild ikke denne værdifulde mulighed. Lav en liste over de daglige udfordringer og problemer, som du står overfor, og en anden liste, der beskriver alle de funktioner, du tror, ville gøre den daglige drift lettere. Brug noget tid på at finde den perfekte løsning for dig ved at undersøge markedet og ved at teste forskellige løsninger. Det kan godt tage noget tid at lære et nyt system at kende og gøre dit personale bekendt med det, så brug ikke al den tid og alle de kræfter, medmindre du er 100% sikker på, at det er det rette.

En anden ting at huske på er, at når man implementerer et nyt system, vil der altid være nogle indkøringsvanskeligheder. Ingen implementeringer af nye systemer er nogensinde helt problemfri, og derfor er det vigtigt, at din virksomhed har tid nok og den rette indstilling til at løse eventuelle problemer. Derfor er dette med stor sandsynlighed den bedste mulighed, du nogensinde får for at gøre dig bekendt med alle de funktioner og værktøjer, som dit nye system besidder. Sørg for, at din nye software tilbyder god support og brug så meget tid som muligt på at få den hjælp, du har brug for. 

2. Måden Vi Arbejder På Har Ændret Sig For Evigt
Alt, lige fra eksternt arbejdende personale til reduceret interaktion med gæster, vil have en effekt på driften af din ejendom, hvis du ikke har de nødvendige værktøjer og redskaber til at hjælpe dig. Og alle disse nye forebyggende foranstaltninger mod COVID, der er designede til at skabe afstand mellem folk, kræver nu noget teknologi for at virke korrekt. Så hvis du har tøvet med at tage skridtet og begynde at bruge den mest innovative teknologi til at hjælpe dig med din daglige drift, så har der aldrig været en mere indlysende grund til at starte end nu.

Alessandro, som blev nævnt i starten, har bemærket en stigning i forespørgsler fra hoteller, der leder efter en mere brugervenlig softwareoplevelse. Han ser et skifte fra de ældre og besværlige løsninger, som har været uændrede i mange år, til mere fremadtænkende, innovativ software. Ønskelisten efter pandemiens indtog inkluderer funktioner som online indtjekning, kontaktløs madbestilling til restauranter og temperaturdetektion, som kan indgå i eksisterende software.

Antag ikke, at du får mere, blot fordi du betaler mere

3. Lavere Driftsomkostninger
Der er altid en billigere udbyder derude. Antag ikke, at du får mere, blot fordi du betaler mere – derimod skal du hellere ikke tro, at en billigere pris betyder lavere kvalitet. Der har aldrig været et bedre tidspunkt for at se sig om efter den bedste og billigste ydelse. De besparelser, du foretager nu, kan have potentiale til at spare dig enorme beløb på kun få måneder. En kunde har for nylig fortalt os, at skiftet til et nyt system har sparet dem over 18.000 kroner om året! De roste systemet og dets fremragende kundeservice og var begejstrede for at opdage, at Sirvoy på mange måder var deres forrige udbyder overlegen.

Denne pandemi har efterladt os med erkendelsen af, at intet kan tages for givet. Hoteller, der før var afhængige af bestemte årstider, sæsoner, eller gæster står over for en ny virkelighed efter begyndelsen af denne pandemi. Derfor har der aldrig været et bedre tidspunkt at skifte fra omkostninger forbundet med at vedligeholde anlægsaktiverne (CAPEX) til driftsomkostninger (OPEX), hvor det er muligt. At investere i server-baserede systemer betyder normalt, at du skal bruge flere penge til at begynde med, og de er også ofte dyre, når det kommer til sidejusteringer og opdateringer. Dog betyder cloud-baseret software normalt et lavt månedligt gebyr, mens de ofte giver brugerne mulighed for at vælge mellem billigere pakker afhængigt af deres størrelse, situation og indkomst. At bruge et cloud-baseret system har mange andre fordele, som du kan læse om i en tidligere artikel her