Er forbindelse til en kanal manager pengene værd?

28. august 2020 00.47 CEST

En kanal manager har altid været førstevalget for enhver hotelejer, der har brug for en effektiv distributionsstrategi for deres ejendom. Denne fikse software vil normalt vise værelser på tværs af flere forskellige bookingsider, og som værelser bliver booket, vil de automatisk blive slettet fra opgørelsen af tilgængelige værelser, så receptionen ikke behøver gøre det. For en mere detaljeret forklaring kan du læse vores forrige blog her.

Mens pandemien tvinger mange hotelejere til at skære i driftsomkostningerne, overvejer mange måske om en kanal manager er en nødvendighed, og om det er muligt at køre uden en. De kan trods alt være dyre, og en kanal manager automatiserer kun en proces som et menneske også kan udføre, ikke? Både ja og nej. Læs videre for at finde ud af mere.

Har jeg virkelig brug for en?

Til en enkelt annonce ville mange betragte en kanal manager som værende overdreven, men selv da kan komplikationer forekomme, hvis der ikke er nogen, der overvåger nye reservationer for at undgå overbookinger. Uden en kanal manager vil selv små virksomheder have brug for at splitte deres tilgængelighed og priser på tværs af forskellige platforme, hvilket giver en risiko for færre reservationer. Og at køre med mindre end fuld kapacitet for at spare penge på kort sigt kan lede til dårligere økonomi på længere sigt. Men hvis kanal managere virkelig er en nødvendig, hvordan vælger du så en? 

Vær metodisk i din tilgang og tag dig god tid

Undersøg tingene

Mange potentielle købere foretager forhastede beslutninger uden at tænke mere over det, men alligevel er det vigtigt at undersøge tingene, hvis du vil være sikker på, at du foretager det rette valg. For eksempel vil et fast månedligt gebyr normal være mere omkostningseffektivt end kommissionsbaserede gebyrer. Vær metodisk i din tilgang og tag dig god tid. Følg trinene beskrevet nedenfor:

Beslut dig for, hvad du har brug for:

Ingen kanal managere er skabt lige. Mens vi i grove træk har diskuteret, hvad de er designede til at gøre, vil de ofte variere i deres tilgang. For eksempel vil de dyreste kanal managere have forbindelse til en enorm mængde kanaler, som du måske ikke har brug for til et mindre hotel. På den anden side er de mere basale modeller måske ikke i stand til at synkronisere kalendere eller priser og kræver, at hotellet manuelt opdaterer nogle processer selv. 

Indsnævr valgmulighederne:

Lav en kort liste over al den software, som du føler er et godt match. Tjek denne blog for at sammenligne de funktioner, som alle gode kanal managere bør have som standard.

Diskutér det med dit personale:

Hvis du ikke er den, der kommer til at bruge softwaren, bør du helt sikkert tage en snak med dem, som skal. Snak med dem om alle mulighederne og få deres feedback. De fleste gode systemer vil tilbyde en gratis prøveperiode, så du kan prøve dem, før du foretager dit køb; dette kan være en god mulighed for at teste systemet først, så du kan være sikker på, at det kan integreres med anden software såsom dit Ejendomsstyringssystem (PMS). 

Snak med sælgeren:

Før du tilmelder dig, er det altid en god idé at arrangere en telefonsamtale med softwareudbyderen. Snak om eventuelle spørgsmål eller bekymringer du måtte have og tjek altid, om de har tilmeldelsestilbud eller rabatter for nye virksomheder. Opsætningen og implementering af den nye software bør ske så gnidningsfrit som muligt, så sørg for at du ved præcis, hvor lang tid det kommer til at tage at sætte det op og onboarde.

Find ud af mere om Sirvoys Ejendomsstyringssystem og den integrerede kanal manager her.