Mød en ekspert – Lær vores marketingchef at kende

29. oktober 2020 20.16 CET

Dette er det andet af vores Meet an Expert-serie designet til at hjælpe dig med at lære ansigterne bag, Sirvoys inspiration, at kende. I dag snakker vi lidt med Mats Persson, Direktør for Marketing. Mats er et af de tidlige grundlæggende medlemmer af holdet, og han kom til Sirvoy i 2008.

Så fortæl os Mats, hvordan har Sirvoy ændret sig i de tolv år, du har været hos virksomheden?

Det startede som en lille familievirksomhed, men er gennem årene vokset til en multinational virksomhed. Selvom Sirvoy er vokset støt i løbet af det sidste årti, føler jeg stadig, at den samme positive kultur findes mellem alle, der arbejder her. Vi arbejder hårdt på at skabe et godt, sundt miljø for alle vores medarbejdere. Vores mål er at sikre, at alle er glade for at komme på arbejde hver dag. Vores klienter synes også at have det på samme måde, hvilket jeg elsker, da de er en yderligere udvidelse af Sirvoy-familien!

Hvordan ser en typisk arbejdsdag ud for dig?

Da mange virksomheder først for nylig har skiftet til fjernarbejde, var der ikke behov for nogen justeringer, da vi startede på denne måde i 2008. Dette har tjent os især godt under COVID-pandemien, da vi allerede havde procedurerne, teknologien og værktøjerne på plads for at gøre det muligt. Så som altid udfører jeg i øjeblikket det meste af mit arbejde hjemmefra som alle andre i Sirvoy. Jeg starter normalt omkring kl. 9 (efter en stærk kaffe!), Og det meste af min kommunikation foregår via email og møder på zoom.

Hvad er den mest givende del af dit job?

Jeg har fundet ud af, at marketing er involveret i alle andre virksomhedsafdelingerne, så jeg er ofte i kontakt med mine kolleger i andre afdelinger for at diskutere områder, hvorpå vi kan forbedre Sirvoys værdi og anvendelighed for vores kunder. Af natur, foregår markedsføring i et hurtigt tempo og kræver en masse kreative og ud af boksen tænkning, som jeg finder stor tilfredshed i. Jeg kan ærligt sige, at jeg elsker mit job, og at jeg finder alle dele af det givende på den ene eller anden måde.

Hvilke udfordringer har Sirvoy været udsat for gennem årene, og hvordan har Sirvoy overvundet dem?

Fjernarbejde kan være en velsignelse, men det har bestemt sine ulemper. Der har været tidspunkter, hvor et presserende spørgsmål kræver øjeblikkelig opmærksomhed, og det er let på et kontor at planlægge møder i sidste øjeblik og at få snakket med kolleger. Når du er i én tidszone, og de er i en anden, er det dog ikke helt så simpelt!

I årenes løb har vi prøvet og testet adskillige kommunikationsplatforme, hvilket ikke var let. Det tog meget tid, forskning og tålmodighed at komme derhen, men jeg tror endelig, at det er lykkedes os at finde den perfekte kombination, der fungerer for os. Og indsatsen var smerten værd; Vi har nu tusindvis af interaktioner på tværs af afdelinger, der skubber forespørgsler og spørgsmål mod succesrige konklusioner hver dag.

Er der et motto eller ordsprog, som du lever efter?

Vi “arbejder for at leve” og ikke omvendt. Det er mit håb, at Sirvoy hjælper mange inden for hotelbranchen med at være i stand til at opnå dét, også ved at forenkle deres arbejdsbyrde og gøre de daglige opgaver lettere at administrere.