Fremad i 2021 – 5 strategier til at optimere din virksomhed

2020 er på ingen måde det år som nogen forventende! Det er bestemt et år, som vi aldrig vil glemme, dog ikke af gode grunde. Hver eneste person har en historie at fortælle, nogle tragiske og nogle håbefulde, og på trods af denne ‘nye normale’ har en utrolig bølge af modstandskraft medført nye tendenser og nye begyndelser, der omformer hotelsindustrien. Med dette i tankerne er der 5 effektive strategier til at maksimere reservationer og være på toppen i år.

Hvis du ikke let kan finde din virksomhed online, hvordan kan andre så?!

1. Annoncer og optimering af hjemmeside

Hvis du ikke allerede har mødt SEO, kan det være tiden til at introducere dig selv. SEO står for søgemaskineoptimering, som betyder at du øger mængden og kvaliteten af ​​trafik til din hjemmeside gennem søgemaskineresultater. Dit ultimative mål er at være på den første side af Google, Yahoo eller Bing, fordi dette giver dig flere besøgende. Denne form for trafik kaldes organisk trafik. Hvis du ikke let kan finde din virksomhed online, hvordan kan andre så?!

Og lad os ikke glemme SEM (Search Engine Marketing). Den største forskel mellem SEM og SEO er, at SEM normalt inkluderer betalte søgninger og PPC-annoncer (pay-per-click), hvor SEO er en organisk strategi. Giver det mening?  Ok, lad os gå videre til vores andet punkt.

2. Hold din hjemmeside simpel for at gøre den smuk

Tænk på din hjemmeside som spejlet for din virksomhed; afspejler du det som du vil have der skal ses? Mange hotelejere giver det ikke den opmærksomhed, det fortjener, og har måske slappet for meget af i et område, der er afgørende for direkte reservationer. Overvej dine skrifttyper og farver meget nøje, og husk at opmærksomhed på detaljer er nøglen. For at give dig den hjælp, du har brug for, vil Sirvoy snart frigive en gratis (ja gratis, du hørte det rigtigt!), Nem og simpel, hjemmesidebygger til pro-kontobrugere, som hjælper med at få din indre hjemmesidedesigner ud! Hold øje med vores nye udgivelser og gør dig klar til at opbygge din drømme hjemmeside.

3. Remarket inden de revurderer

Annullering af reservationer for hotellers reservationsformulare ligger i øjeblikket på svimlende 84,63%, hvilket indikerer, at mindst tre ud af fire personer starter reservationsprocessen, men uanset årsag (en grædende baby, postbudet eller en bedre aftale) bliver de distraheret afslutter ikke det de startede. Denne statistik bør dog ikke få dig til at miste håbet om at få flere direkte reservationer. Ifølge Global Search Marketing er remarketing en smart strategi, der driver mere salg fra dem, der har besøgt din hjemmeside, men ikke foretaget et køb eller direkte kontakt. Det fungerer gennem målretning af betal pr. Klik-annoncer, der effektivt følger brugeren rundt på nettet, når de gennemsøger andre hjemmesider. Når en kunde besøger din hjemmeside, er de mærket med en særlig cookie, der giver dig mulighed for at annoncere for dem online. Hvorfor ikke prøve Google Ads eller drage større fordel af at annoncere for din virksomhed ved hjælp af sociale platforme, herunder Facebook og Instagram. Lad os se nærmere på det næste.

4. Udnyt de sociale medier

Uanset om vi er teknisk kyndige eller ej, kan vi simpelthen ikke skjule det faktum, at sociale medier ikke går nogen steder. Når en online tilstedeværelse omfavnes, kan den forbedre og øge enhver forretning. Nu har du gjort din hjemmeside smuk, hvordan ser dine sociale medier så ud? Folk bruger timer på at rulle gennem indlæg og billeder, så sørg for at skille sig ud. Vær klar til at holde trit med tempoet og implementere en marketingstrategi, der fungerer for dig. Intet socialt medie er det samme, og hver enkelt kan tjene til specifikke formål, det skal dog siges at Facebook og Instagram dominerer, så det er værd at udnytte disse platforme til at øge enhver marketingstrategi.

5. Vælg den rigtige Kanaladministrator for at få flere reservationer med mindre arbejde!

Cirka 50% af hotelejere bruger ikke en kanaladministrator, hvilket koster dem tid og penge, da lager og tilgængelighed skal opdateres manuelt på tværs af kanalerne. En kanaladministrator giver hoteller mulighed for at oprette forbindelse til hundredvis af online distributionskanaler i realtid, så hotellet kan øge synligheden næsten uden risiko for at blive overbooket. At vælge den rigtige kanaladministrator kan være en afskrækkende proces i betragtning af, hvor mange der er tilgængelige online. Af denne grund kan det være værd at se på en af ​​vores tidligere blogs, ‘Sådan vælger du den rigtige Channel Manager til din virksomhed.’ Overvej også vigtigheden af at vælge den rigtige reservationspartner, da dette direkte kan påvirke din gæsts oplevelse på en positiv eller negativ måde. Målet er at gøre det til en inspirerende oplevelse for alle!