Nyt i februar 2021

15. februar 2021 14.06 CET

Vi er sikre på, at du var lige så begejstret som os for at se frigivelsen af ​​Sirvoy Hjemmesidebygger tidligere på  måneden. Du har måske også bemærket, at reservationsformularen nu har et nyt udseende og du kan prøve dette nye design i “Ny reservation” ved at skifte til den nye version. På bare et par måneder erstatter dette nye layout den gamle version, så hvis du har noget på hjerte eller feedback, er vi ivrige efter at høre fra dig!

Bedre flow for gæster i reservationsformular og betalinger

Vi har forbedret flowet for at reducere antallet af trin i reservationsformularen. Tidligere viste nogle indstillingskombinationer en side, hvor gæsterne kunne vælge det beløb, der skulle betales efter at have foretaget deres reservationsvalg. Dette betød, at selvom du kun havde en mulighed, var der en unødvendig handling for at nå det næste trin. Dette er blevet forbedret, så gæsterne nu videresendes direkte til betalingsløsningen med det beløb, der skal betales. Vi har også flyttet alle de frivillige handlinger, som en gæst kan foretage, til bekræftelsessiden og har flettet den med gennemgangssiden for at give gæsten mere omfattende information om reservationen.

Betalingsindstillingerne for Stripe er opdateret for at muliggøre valgfri betalinger. Bekræftelses- og gennemgangssiderne tilbyder nu begge frivillige betalinger, hvis dine indstillinger tillader det. Tidligere var det heller ikke muligt at fravælge fuld betaling, men en indstilling for det er nu tilføjet. Hvis du ikke vil tillade fuld betaling, kan du nu justere det i dine betalingsindstillinger.

Rabatkoder kan nu omgå betalingskrav

Vi har tilføjet en funktion, så en rabatkode kan bruges til at omgå betalingskravene. Dette er noget, der kan være nyttigt, hvis du bruger en tredjepart (f.eks. Et rejsebureau), der foretager reservationer på vegne af dine gæster og ikke kræver betalinger, selvom dine generelle indstillinger gør det. Der er en ny indstilling på rabatkoderne, der angiver, om betalinger skal udelades i reservationsflowet, og du kan vælge en af ​​to muligheder; enten at skjule alle de frivillige betalingsmuligheder på bekræftelses- og gennemgangssiden eller at give gæsten mulighed for at foretage en frivillig betaling. På denne måde kan forskellige kategorier af gæster og rejsebureauer skræddersy deres egen brugerdefinerede oplevelse.

Google Analytics og Custom JS Event Tracking i Reservationsformularen

Vi har også opdateret Google Analytics og tilpassede JS-begivenheder, så de bruger samme navne og begivenheder. Takket være det forbedrede flow af reservationsformularen vil gæster, der tidligere endte på betalingssiden på grund af indstillingerne, nu blive dirigeret til bekræftelsessiden og også få begivenheden booking_completed  i Google Analytics.

AirBnb og iCal kanal reservationer understøtter nu automatisk annullering

For ni måneder siden frigav vi en opdatering til vores AirBnb- og iCal-integration som gør vi kan se annulleringer hos iCal-udbyderen og underrette dig med en email. Nu tager vi det næste skridt: Fra den 1. marts annullerer vi automatisk reservationen, hvis den i stedet opdages som annulleret på iCal kanalen. Du vil stadig modtage en email, der informerer dig om de reservationer, der er blevet annulleret, men du har ikke brug for at gøre noget. Som med andre kanaler vises de reservationer, der annulleres på denne måde, på instrumentbrættet og på den nye annulleringsfane i reservationslisten. På vis reservationssiden kan du bekræfte annulleringen for at fjerne den fra listen.

Selvom det altid har været vigtigt at sikre, at enhver ændring af en reservation foretages på kanalensside, skal du være opmærksom på, at dette nu bliver endnu vigtigere. Hvorfor? Det er kanalen, der administrerer en kanalreservation, så eventuelle ændringer, du foretager i Sirvoy, kan overskrives. For eksempel, hvis du ændrer en enhed på en iCal-reservation i Sirvoy til en enhed der ikke er tilknyttet iCal-kanalen, fortolkes dette som en annullering, og reservationen annulleres automatisk. Skulle dette ske, og reservationen stadig ikke er annulleret på iCal-kanalen, kan du bruge den nye funktion, vi frigav i sidste måned, til at gendanne den annullerede reservation i Sirvoy. Se denne artikel for at få flere oplysninger om denne funktion og denne artikel for alle vigtige detaljer vedrørende din iCal-forbindelse.