Nyt i juni 2021

11. juni 2021 00.40 CEST

For nylig blev der gennemført to store forbedringer i reservationsvisningen vedrørende håndtering af betalinger.

  1. kontant kvittering Der er nu en knap til oprettelse af kontant kvittering, adskilt fra almindelige fakturaer, hvilket gør det lettere at håndtere kontante kvitteringer.
  2. Betalingsafsnit. Dette afsnit er nu opdelt i “Fiskale dokumenter” og “Betalingsnoter” (tidligere “Registrer betaling”).

Under Fiskale dokumenter kan du oprette

  • Fakturaer, som gæsten kan betale, når du har udstedt dem.
  • Kontante kvitteringer, der udstedes, når gæsten allerede har betalt.

Begge er officielle dokumenter, der er oprettet til skatte- og regnskabsformål. Du skal oprette en faktura/kontant kvittering, hvis betalingen skal medtages i en regnskabsrapport.

Betalingsnoter er noget andet. Sådanne noter er ikke fiskale dokumenter. Snarere hjælper de dig med personligt at holde styr på saldoen, der skal betales, når der ikke oprettes nogen fiskale dokumenter. Tænk på dem som post-it-noter.
Hvis du har aktiveret en betalingsløsning i Sirvoy, tilføjes en betalingsnota automatisk til reservationen, hver gang betalinger modtages ved hjælp af denne betalingsmetode. For alle andre betalinger (kontant, bankoverførsel osv.) Kan du manuelt tilføje en betalingsnota.
Du kan oprette en betalingsnota og derefter linke den til en faktura/kontant kvittering. Eller du kan direkte registrere en betaling på en faktura.