Sirvoy afslører sit nye logo

14. juni 2021 11.28 CEST

Vi ønsker, at ethvert aspekt af Sirvoy skal kommunikere, hvem vi virkelig er, og at hver klient skal opleve vores mission. Hver dag arbejder vores teams med samme fokus; at sætte hotelejere og deres gæster i centrum for alt, hvad vi gør. Dette fører til konstant udvikling for fortsat at imødekomme vores kunders behov. Tiden er kommet for Sirvoys logo at følge samme vej. Takket være grundigt arbejde fra vores produktteam er vi stolte over at kunne præsentere det nye Sirvoy logo.

Vi er sikre på, at mange af jer hotelejere har arbejdet hårdt for at producere et passende logo, der angiver den rigtige branding tone til jeres virksomhed. Så måske vil du genkende dig selv eller blive inspireret til at gøre det samme, da vi mødes med vores illustrator Lise-Lotte Persson og frontend-udvikler Henrik Sonnergård, der har stået for denne proces i Sirvoy.

Hvad var grunden til at udvikle det nye logo?

Vi havde brug for noget nyt som udgangspunkt for at udvikle vores nye branding, og selvom det gamle logo var en stærk identifikator, havde det nogle få problemer, siger Henrik.

Ja, jeg er helt enig, siger Lise-Lotte. Vi elskede det gamle logo, men det var ikke særlig skalerbart. Det var to ikoner i det ene, en receptionssklokke inde i en nål. Dette gjorde klokken meget lille og vanskelig at se, især i små størrelser. Der var endda nogle, der har arbejdet for Sirvoy i årevis, der ikke havde nogen anelse om, at klokken var en del af vores logo, tilføjer hun med et smil.

Hvordan var processen, var den vanskelig?

Det var udfordrende, men sjovt, fortsætter Lise-Lotte. Noget, som jeg fandt særlig interessant, var de undersøgelser, vi gennemførte. Vi havde både interne og eksterne med forskellige logo muligheder. Resultaterne overraskede os til tider og gav os modet til at gå den minimalistiske rute. Noget, vi indså ud fra tilbagemeldingen, var, at det logo, vi endelig slog os ned på, bedst formidlede vores branding tone.

Ja, det er vigtigt, at logoet harmonerer med andre dele af mærket. At arbejde med design og især skrifttyper og typografi er noget, jeg virkelig kan lide, siger Henrik. Men det føltes som et stort ansvar at træffe de rigtige beslutninger, og nogle gange var det svært at skelne mellem fakta og meninger, især mine egne.

“Vi forventer, at det nye logo bedre afspejler hvad Sirvoy handler om.”

Så her er det, Sirvoys nye logo! Lise-Lotte, hvordan vil du beskrive det?

Det er en receptionsklokke, et ikon tæt knyttet til vores forretning. Klokken symboliserer vores enestående support. Den minimalistiske stil står for et ligetil og brugervenligt system. Ved at tage den minimalistiske rute var vi bekymrede over, at folk ville have problemer med at identificere klokken. Men vi indså, at der er reelle fordele ved at bruge et abstrakt logo. Når man ser på noget abstrakt, bruger man i større grad sin fantasi og bliver derfor mere involveret og knyttet. Vi forventer, at det nye logo bedre afspejler, hvad Sirvoy handler om.

Endelig, hvad mere kan vi forvente i fremtiden?

Ja, vi arbejder hårdt med resten af ​​vores nye branding og har for nylig frigivet interne retningslinjer for en ny farvepalet og typografi, siger Henrik. Vi tager mange faktorer i betragtning som kundefeedback og tilgængelighed. Vi er virkelig begejstrede for, hvordan dette vil forbedre vores produkter i de kommende år.