Forberedelse på den massive tilstrømning af turister i 2022

20. august 2021 01.21 CEST

Fangede denne overskrift din opmærksomhed? Er det blot ønsketænkning eller noget som vores industri skal være forberedt på?

Som baseball legenden Yogi Berra engang sagde: “Det er svært at komme med forudsigelser, især om fremtiden.” Dette forhindrer imidlertid ikke nogle samfundsforskere i at tro, at vi snart kan opleve noget i stil med de ’brølende 20’erne’, hvor 1920’erne oplevede et socialt boom efter en lang periode med krig, spansk influenza og andre usikkerheder. Som det var dengang, ønsker en samlet generation at gå ud og leve deres liv fuldt ud.

Som du måske er klar over, er der blevet offentliggjort mange artikler om hotel trends efter COVID. Men som Yogi nævnte ovenfor, er det svært med sikkerhed at vide, hvad vores brancheudsigter på kort og mellemlang sigt vil bringe. Men disse ting ved vi med sikkerhed:

  1. Covid-19 vil ophøre eller i det mindste være overskueligt
  2. Liv og forretning vender tilbage til en ‘anderledes’ normal
  3. Der er en opdæmmet efterspørgsel efter turisme

Når vi nu har denne viden, hvordan kan vi som industri og endnu vigtigere for os små og mellemstore operatører være forberedt på denne efterspørgsel?

Industri insidere ser nu disse udviklingstendenser:

44% af rejsende sagde, at den sidste ferie, de tog, var mere end et år siden.

77% af de adspurgte rejsende globalt rapporterede, at internationale rejser efter vaccine er på kortene, og 86% af dem ville rejse indenrigs.

Staycations, Workcation / Flexcation, Vaxication

Trend

• 86% af de adspurgte rejsende globalt rapporterede, at efter vaccine ville indenrigsrejser være på kortene (Tripadvisor)

Staycation er ikke bare at blive hjemme, men at rejse inden for dit hjemland. Som statistikken ovenfor viser, vil dette sandsynligvis fortsætte som en tendens i den nærmeste fremtid.

Workcation og dets nære fætter Flexcation (blanding af arbejde og leg) – I løbet af det sidste år er folk blevet betinget af at arbejde hjemmefra. På grund af Covid-19-restriktioner, der stadig er gældende i mange lande rundt om i verden, vil det sandsynligvis ikke ændre sig før i 2022. Det kommer ikke som en overraskelse at Google Analytics viser en eksplosion af søgninger på udtrykket ‘Workcation’. Denne type kunde er træt af at blive lukket hjemme og søger at arbejde fra et andet sted til en forandring. Men det handler ikke kun om forretning, de vil finde meningsfuld fritid på deres udlejningssted.

Vaccination er en ting … Mange expats og andre i lande, hvor vaccinen ikke er let tilgængelig, er villige til at flyve til andre lande for at blive vaccineret. Typisk betyder det 2 ugers karantæne og op til 2 måneder et sted for at få den anden dosis og blive godkendt til rejse.

Disse kan være dine garanterede langsigtede kunder.

Hvordan kan du forberede dig?

Ovenstående kunder leder typisk efter længerevarende ophold. De er omhyggelige med at undersøge, hvilke virksomheder der kan give dem følgende:

• Hurtigt og pålideligt internet

• Løbende hygiejneprotokoller, social afstand osv.

• Rabat for længere ophold

• Skrivebord, smart skærm/tv, underholdning på værelset

• Lokal oplevelse, udendørs ture og aktiviteter

• Gratis morgenmad

• Drikke-/madkupon

• Opgraderet værelse

På dette tidspunkt tænker du måske: “Min virksomhed overlevede næsten ikke Covid-19, og nu må jeg give min fortjeneste væk og investere i ny teknologi?”. Svaret er … ikke nødvendigvis.

Her er det enlig at … 70% af de adspurgte er villige til at betale ekstra for ejendomme, der har deres foretrukne faciliteter og tjenester! Med andre ord leder disse kunder efter værdi. Hvis alt, hvad en virksomhed kan tilbyde, er et værelse, vil denne kunde sandsynligvis lede efter noget andet, uanset hvor billigt det annonceres.

Nu er det tid til at se nærmere på din drift for at se, hvordan du kan imødekomme dine potentielle kunders forventninger. Se først på de lavthængende frugter, ting der kan koste meget lidt. Kan du opgradere dit internet/Wi-Fi? Kan du komme i kontakt med lokale rejsearrangører/motionscentre/kurbade for at tilbyde pakke rabatter? Picnic kurve er altid værdsat for hikere. Kan du tilbyde opgraderede værelser og rabatter ved længerevarende ophold? Gratis parkering? Gratis morgenmad (gratis som i ‘pakket’ ind i prisen til en højere pris – hvis du ikke har et køkken, kan du samarbejde med en lokal restauratør). Enten på værelset eller adskilte og komfortable arbejdsområder? Ved at se nærmere på din drift er det sandsynligt, at du kan opgradere din værdi med meget få omkostninger.

Andre ting kan indebære nogle investeringer, som du kan bruge år til år og være en kilde til løbende ekstra indtægter. Hvad med cykler og scooter udlejning? En lille café eller andre faciliteter såsom en jacuzzi, sauna, køleskab, fyldt spiritusskab osv.

Helt ærligt er himlen grænsen, og det vil sandsynligvis kræve noget kreativitet fra din side at skille sig ud blandt mængden. Som et forslag, hvorfor ikke spørge dine nuværende og tidligere kunder og lade dem give dig forslag til, hvad der ville lokke dem tilbage til din virksomhed og sted.

Og husk, at give ‘værdi’ til din kunde betyder ikke, at du skal give din fortjeneste væk. 70% er villige til at betale mere for det!

Få dit PMS til at fungere for dig

Sirvoy gør det let for dig at styre incitamenter. Du kan nemt opsætte rabatter for længerevarende ophold, kuponkoder, tilbyde dine værelser som pakker, udlejning osv. Tøv ikke med at kontakte os for ideer, da vi støtter kunder over hele verden og kan komme med forslag til, hvordan du bedst konfigurerer dit system.

I næste måned diskuterer vi…

Sådan styrer du dit online ry for at få flere reservationer.