Opdag Google Ads for at maksimere dine reservationer

19. december 2021 14.45 CET

Før du bruger tid, energi og penge på online annoncering, lad os tage et kig på Google Ads og deres tilknyttede marketingtjenester fra hotelejeres perspektiv.

I denne artikel vil vi diskutere forskellene mellem:

• Google Ads

• Google Hotel Ads

• Google’s “Free Booking Links”

For at deltage som virksomhed med Google skal du først åbne en Business Profile konto. Tænk på det som udgangspunktet for at administrere din online forretning med Google, inklusive Søgning og Maps. Dette hjælper kunder med at finde din virksomhed og fortæller dem din historie. Du kan også verificere og redigere dine virksomhedsoplysninger og administrere kundeanmeldelser.

Da det er et ret bredt overblik, er du velkommen til at klikke på linkene for at få et mere dybdegående kig på hvert produkt.

Hvad er Google Ads?

Google Ads er en online annonceringsplatform, hvor du byder for at vise korte annoncer til dine potentielle kunder. Det kan placere annoncer både i resultaterne af søgemaskiner som Google Søgning og på mobilapps og på andre Google-tjenester. Tjenester tilbydes ved hjælp af en pay-per-click (PPC) prismodel.

Sådan ser det ud i søgeresultaterne:

image

Hvad koster det?

Google Ads-auktionen drejer sig om søgeord, som du tror, dine kunder med størst sandsynlighed vil bruge, når de søger efter et produkt. For eksempel, hvis du er et lille familie- og kæledyrsvenligt hotel i nærheden af en forlystelsespark, kan dine valgte søgeord være; hotel, familiehotel, kæledyrsvenligt hotel, hotel forlystelsespark osv…

Så er det op til dig at ‘byde’, hvor meget du er villig til at betale for, at en Google-bruger klikker på din annonce.

Dette bud, kombineret med et kvalitetsresultat tildelt af Google baseret på kvaliteten af din foreslåede annonce, afgør, hvilke Google-annoncer der vises på Search Engine Results Page (SERP). Når en bruger klikker på din annonce, betaler du en bestemt pris (cost-per-click eller CPC), som beregnes ud fra dit kvalitetsresultat og andre faktorer.

Fordele:

• Nem at bruge – det er muligt at oprette en kampagne på få minutter.

• Den har et bredt publikum og millioner af brugere.

• Kan køre tekstannoncer.

• Kan køre kommercielle kampagner via YouTube og referere til dem.

Ulemper:

• Det kan tage lidt tid at optimere sig selv – afhængigt af mængden af trafik og kampagneindstillinger.

• Da CTR (klikfrekvens) og destinationssidekvaliteten (indlæsningstid, mobilvenlig osv.) påvirker kvalitetsresultatet, skal du sikre dig, at du har en landingsside af høj kvalitet.

• Omkostningerne afhænger af de valgte søgeord og kampagnens overordnede ydeevne, men er generelt højere end for Facebook-annoncer.

Som Google selv siger, “at køre en Google Ads-kampagne hjælper ikke på dine SEO-placeringer på trods af nogle myter og påstande.” Derfor skal du have en god Search Engine Optimization (SEO) strategi for at være på forkant med spillet.

Er det til mig?

Ja, hvis du ønsker direkte bookinger og ikke ønsker at betale kommission, er dette en god mulighed. Hovedformålet med Google Ads er, at dit hotel rangerer over alle de andre OTA’er (online rejsebureauer som Booking.com, Expedia osv.), så en potentiel kunde klikker på dig først. Det opfordrer dig også til at sikre, at du har en god SEO-strategi og en landingsside af høj kvalitet, som er grundlaget for dit online markedsføringstiltag.

Hvad er Google Hotel Ads?

Google Hotel Ads giver dig mulighed for at få gæster til at booke direkte via din hjemmeside i stedet for OTA’er. Google viser dine priser og linker til din hjemmeside fra Google Søgning, Google Maps osv. Denne service er tilgængelig for alle hoteller, men Google anbefaler på det kraftigste at samarbejde med en autoriseret integrationsudbyder som Sirvoy. Ved at automatisere noget af opsætningen fjerner Sirvoy meget af kompleksiteten ved at komme i gang med Google Hotel Ads.

For at deltage i hotelannoncer skal du sende priser via din Hotel Center konto eller din integrationspartners Hotel Center konto. Denne service hjælper dig med at optimere og administrere dine hotelpriser for hotelannoncer (svarende til “Expedia Partner Central”).

For eksempel, når en kunde er i dit nabolag og laver en søgning på “Hoteller i nærheden af mig” i Google Maps, vil han se en skærm som denne:

image

Denne potentielle kunde vil kun se dit hotel, hvis du har en virksomhedsprofil hos Google.

En vigtig del af din marketingstrategi på Google er at sikre, at din ejendom har en velopdateret profil på Google My Business med billeder, beskrivelser mv.

Hvad koster det?

Det afhænger af flere faktorer … Med hotelkampagner kan du enten byde, når nogen fuldfører en reservation, eller når de klikker på din annonce:

• Provision (pay-per-conversion): Du betaler kun, når en rejsende booker på dit hotel, afhængigt af den betalingsmodel, du vælger. Bemærk: Det betyder, at du betaler for hver transaktion, uanset om din kunde kommer eller ej.

• Provision (pay-per-stay): Du betaler kun, når en rejsende fuldfører et ophold, som de har bestilt via hotelannoncer. Kun tilgængelig for udvalgte partnere. Bemærk: Hvis din kunde annullerer, kan du få en refusion via en Google-afstemningsrapport.

• Maks. CPC-bud (fast eller procentdel): Du betaler, når en rejsende klikker på din annonce. For CPC-budstrategierne kan du justere dit bud efter faktorer som enhedstype, rejsendes placering, opholdets længde og andre faktorer.

• Udvidet CPC: Automatiserer budjusteringer for en maks. CPC-budstrategi.

Bemærk: Pay-per-stay er i første omgang ikke tilgængelig for nye kunder og gives kun efter anmodning, afhængigt af præstationsmålinger. Det kræver blandt andet konverteringssporing. CPA (pay-per-conversion), Max CPC og eCPC er tilgængelige for alle kunder.

Fordele:

• Provisionsgebyr kan være mindre end en OTA.

• Leder trafik direkte til din hjemmesides booking engine.

• Du kan overvåge dine kampagners succes og justere i overensstemmelse hermed.

Ulemper:

• Du skal regelmæssigt revidere Google-afstemningsrapporter for at sikre, at du bliver faktureret korrekt.

Er det til mig?

Hvis du gerne vil prøve det, kan pay-per-stay være din bedste mulighed i starten. Men hvis din Googles gebyr procent svarer til dine OTA’er (f.eks. omkring 15%), giver det muligvis ikke nogen reelle fordele. I så fald vil pay-per-conversion er det bedste bud.

Hvad er Google gratis reservationslinks?

I marts 2021 introducerede Google en ny tjeneste kaldet “Google Free Booking Links“. Denne service viser dit hjemmesidenavn eller hotelnavn sammen med værelsesprisen for den valgte rejseplan, så du kan vise den bedste pris til rejsende. Når brugere klikker på dit link, føres de direkte til den landingsside, du angiver.

Ligesom Google Hotel Ads, anbefales det stærkt at deltage via en tredjeparts PMS-udbyder såsom Sirvoy. Hvis du er hotelejer, der bruger et reservationssystem, er du muligvis allerede forbundet til Google via din udbyder. Kontakt dem, og de kan oprette dine reservationslinks for dig.

De gratis bookinglinks viser lignende information som betalte bookinglinks, men den største forskel er enkel: hotelannoncer er betalte links, rangeret i henhold til Googles annonceauktion, hvorimod gratis bookinglinks er ubetalte links, rangeret efter deres værdi for brugeren. Google viser muligvis gratis bookinglinks sammen med hotelannoncer inden for det eksisterende bookingmodul. Hotelpartnere betaler intet gebyr for gratis bookinglinks, og Google opkræver ingen betaling for placering eller brugerengagement med disse links.

Fordele:

• Gratis

• Dit hotel kan nu konkurrere med andre OTA’er uden at bruge penge.

• Du kan overvåge succesen og administrere alt i Hotel Center (ikke Google Ads).

Ulemper:

• Du skal muligvis stadig bruge Google Ads eller Google Hotel Ads for at skille sig ud.

• Du skal muligvis sænke dine priser for at skille dig ud.

Er det til mig?

Dette er en ny model for Google, da de søger at tilbyde OTA-lignende tjenester. Da der ikke er mange ulemper ved dette tilbud, kan det være værd at undersøge.

Hvilken en skal jeg bruge?

Dette er den anbefalede vej til at få mere eksponering med Google:

  1. Opret en Google Business Profile, hvis du ikke har en Google-konto endnu. (Gratis)
  2. Send priser via Hotel Center Platform via din direkte konto eller din integration partner konto. (Gratis)
  3. Aktiver Google Free Bookings Links. (Gratis)
  4. Hvis du ønsker at deltage, kan du også bruge Google Ads .

Selvom det kan virke forvirrende i starten, er vi her for at hjælpe. Du kan nemt aktivere Free Booking Links og Google Hotel Ads på din Sirvoy konto. Hvorfor ikke starte med Free Booking Links, og når du er blevet fortrolig med konceptet og haft en vis succes med det, så prøv de betalte Google Hotel Ads?

Sirvoy har været autoriseret Google Partner i flere år. Og nu, efter Googles nylige lancering af Free Bookings Links, er vi i en endnu bedre position til at hjælpe dig med at få mere eksponering. Som en betroet Google-partner er du velkommen til at kontakte os med spørgsmål om, hvordan du opsætter Google Hotel Ads og Free Bookings Links.