Udvid din virksomhed med Google

17. februar 2022 19.53 CET

Vi skrev for nylig en artikel om Google Ad Services, designet til at hjælpe hotelejere med at udvide deres forretning. Selvom alle disse fantastiske tjenester naturligvis er en god ting, føler du nogensinde at du drukner i den store mængde af produkter derude? Føler du, at det er svært at holde kontakten med de mere tekniske aspekter af virksomheden? Hvis ja, er denne blog for dig.

Hvordan kan Google hjælpe? 

Det, der er godt at vide om Google, er, at de gør mere end blot at producere smarte tekniske løsninger og forventer, at alle skal kunne følge med. De driver aktivt en række globale initiativer designet til at hjælpe virksomhedsejere med at opdage de værktøjer, produkter og uddannelse, de har brug for for at få deres virksomhed fremad. Den, som vi vil koncentrere os om i dag, hedder passende ‘Grow Stronger With Google‘.  Lanceret for over fire år siden er målet at hjælpe folk med at bruge teknologi på en måde, der giver dem flere muligheder og hjælper dem med at udvide deres færdigheder. ‘Det er alt sammen meget ædelt’, hører jeg dig sige, ‘men hvordan hjælper det helt præcist mig?’

Tja, uanset om du er en lille virksomhedsejer eller en helt ny start-up, skal du udvikle en online strategi, der vil tiltrække nye kunder, hjælpe dig med at få dine ideer i gang og bringe dig tiltrængt eksponering. Derfor har vi sammensat en liste over Googles gratis e-kurser, designet til at få dig teknisk kyndig og foran spillet på ingen tid.

Googles e-kurser i digital markedsføring

  1. Beslut, om en hjemmeside passer bedst til din virksomhed, og de forskellige måder hvorpå du kan blive fundet online med dette 40-minutters kursus: Byg din webtilstedeværelse. Du lærer, hvordan en hjemmeside fungerer, og hvordan den kan vise din virksomhed frem på den bedste måde. Hvis du vælger at opbygge en online tilstedeværelse med en hjemmeside, kan du bruge Sirvoys gratis hjemmesidebygger (inkluderet med Pro) til at producere din helt egen hjemmeside på få minutter! 
  2. Få værdifuld indsigt i din hjemmesides ydeevne ved at forstå, hvordan besøgende bruger den. Forretningsstrategien Analytics Academy vil lære dig om Googles måleværktøjer, så du kan træffe bedre markedsføringsbeslutninger.
  3. Med en bedre forståelse af, hvordan dine gæster bruger din hjemmeside, er det tid til at tænke over dit marketingindhold. Byg en fantastisk strategi, lær hvordan du skriver til et online publikum, og hvordan du måler din succes på dette 35-minutters Content Marketing kursus.
  4. Markedsfør din virksomhed med nyhedsbreve og særlige tilbud ved hjælp af emails. Dette 30-minutters Connect Through Email kursus vil tage dig gennem det grundlæggende, fra at bygge en kontaktliste til at designe iøjnefaldende emails, der skiller sig ud fra mængden. 

Bliv en marketingguru

Disse er hurtige og nemme kurser på under en time, du kan tage i din fritid, men for en mere omfattende forståelse af, hvordan digital markedsføring fungerer, er det værd at tjekke Googles Fundamentals of Digital Marketing ud. Da det er 40 timer langt, er det ikke for sarte sjæle, men du vil med garanti komme afsted med nogle fantastiske nye færdigheder under bæltet. Det er IAB-akkrediteret, hvilket betyder, at det er den gyldne standard for kurser og kommer med en anerkendt certificering og er helt gratis! Du vil udforske emner som: Google Analytics & Statistik, forretningsstrategi, content marketing, email marketing, SEO, sociale medier og meget mere. Det er designet til helt nybegyndere, og da det er et e-kursus, kan du gøre det i dit eget tempo og når du har tid. 

Skræddersyet rådgivning

Hvis alt dette lyder lidt overvældende, og du foretrækker noget lidt mere håndholdt, er Googles partner Online Advisors måske lige noget for dig. For et nominelt beløb og over en række online træningssessioner vil en rådgiver lære din virksomhed at kende, hjælpe dig med at udvikle en strategi designet specielt til din virksomhed og forklare, hvordan du bedre kan imødekomme dine gæsters behov.  Læs om de udfordringer, som Aqua Mare Hotel stod over for, og hvordan de nød et betydeligt omsætningsløft ved at inkorporere disse ændringer i deres forretningsstrategi. Lige nu er denne tjeneste kun tilgængelig i USA, men der er planer om snart at udvide den til andre lande.