Sådan opnåede Engeltofta en 203% stigning i værelsesbelægning med Sirvoy

02. november 2023 23.42 CET

“Sirvoy har forbedret vores produktivitet og omkostningsbesparelser markant. Med det nemme overblik, det giver, kan jeg håndtere indtjekninger hjemmefra, hvilket betyder at vi ikke længere behøver personale på stedet. En sådan grad af fleksibilitet har været afgørende for at optimere vores drift og maksimere vores ressourcer.”

-Chalene Kullberg, Site Manager for Engeltofta Seaside Lodge

Siden indvielsen i 1882 har fest, glans og livslang kærlighed været kendetegnende for badehotellet Engeltofta i Gävle, Sverige. Murene er vokset i takt med historien, og hver ny generation af forvaltere har værnet om og udbygget den slotsagtige charme. Engeltofta var engang en privat bolig, men er nu et berømt hotel, restaurant og konferencecenter, der åbner dørene for dem, der længes efter tidløs elegance.

Det seneste kapitel i dets spændende historie begyndte i 2012. Under ledelse af site manager Chalene Kullberg blev Engeltofta moderniseret til en luksushoteloplevelse, ikke bare æstetisk, men også teknologisk. 

Udfordringen: Manuelt arbejde begrænsede væksten 

Før Sirvoy, håndterede Engeltofta sine reservationer i hånden, dvs. de registrerede nye reservationer, og efter opholdet lukkede de disse reservationer manuelt. Processen gik ud over logens produktivitet og holdt personalet bundet til kontoret. 

Chalene husker tilbage: “Vi havde ikke engang et reservationssystem. Vi skrev alt ned i en bog! Vi ville have noget, der var meget fleksibelt, så vi kunne bruge det på vores telefoner, og det fulgte med os overalt.”

I 1880’erne virkede det fint for hotellerne at tage imod reservationer med pen og papir, men Chalene vidste, at virksomheden havde brug for mere mobilitet for at trives i internetalderen. Både tid og arbejdskraft gik til spilde, og reservationsbogen var en bremseklods der begrænsede de ansattes mulighed for at arbejde, der hvor der var brug for dem.

Ejendommen fra 1800-tallet havde brug for en løsning fra det 21. århundrede.

Løsningen: Sirvoys cloud-baserede software

“Vi havde brug for noget, der var meget fleksibelt og nemt at arbejde med. Så alle vores ansatte let kunne bruge det. Vi ville gerne kunne tjekke vores gæster ind, uanset hvor vi var, uden at skulle møde dem fysisk.” 

Under Chalenes research skilte Sirvoy sig ud fra mængden. Systemet var let at lære, designet var yderst brugervenligt og så var det cloud-baseret, så det var præcis det de havde brug for. De ansatte ville således være fri for at skulle bruge al den tid på at registrere reservationer og ville nu i stedet kunne bruge den øgede fleksibilitet til at arbejde hvor som helst og fra hvilken som helst enhed.

Og takket være Sirvoys reservationsformular og kanaladministrator, kunne reservationer nu strømme ind uden nogen særlig indsats fra Engeltoftas personale. Dette ville gøre det muligt for ejendommen at være meget mere synlige på internettet, uden at påvirke Chalene eller hendes ansattes arbejdstid.

Fordelene: 203 % stigning i belægningsprocenten

“Jeg kan tjekke gæsterne ind hjemmefra, så jeg behøver ikke at have en medarbejder på stedet til at tage sig af indtjekninger, hvilket jo er fantastisk. Jeg kan snildt gøre det om lørdagen og søndagen. Det er ikke noget problem. Jeg kan endda gøre det, når jeg er i Spanien eller et andet sted.”

Ud over den fleksibilitet, det gav Chalenes team, gjorde Sirvoys integrationer med populære bookingplatforme dem meget mere synlige på nettet og betød at de kunne nå ud til mange flere, alt imens der blev frigjort tid. 

Nye reservationer, tilgængelighed og priser opdateres alt sammen automatisk på forskellige kanaler overalt på internettet. Denne integration var altafgørende for at de fortsat kunne få reservationer ind, selv under den udfordrende pandemi. 

Siden de er begyndt bruge Sirvoy har Engeltofta opnået bemærkelsesværdige resultater:

  • Værelsesbelægningen steg fra 18,43% i 2013 til 56% i 2023; en stigning på 203,49%!
  • Det samlede antal årlige reservationer har været konstant stigende, selv under pandemien.

“Vores gæster har sat stor pris på muligheden for kontaktløs indtjekning og bekvemmeligheden ved selvbetjening. Det har hjulpet os med at opretholde en stærk tilstedeværelse på et konkurrencepræget marked og tiltrække tilbagevendende kunder, der værdsætter vores unikke tilgang til gæstfrihed.”