Ronneby Brunnspark Bed and Breakfast, som ligger i hjertet af Blekinge i Sverige er med god grund blevet kaldt Ronnebys juvel af dets gæster. For ti år siden gav Pehr Andersson to villaer fra århundredeskiftet nyt liv som B&B og hostel, der tilbyder behagelige ophold med udsigt over den berømte Brunnspark Park.
“Jeg nyder at skabe et indbydende og mindeværdigt miljø, hvor hver detalje bliver en del af personens rejse. Det at forvandle et enkelt ophold til en speciel oplevelse.”
Pehr Andersson, Ejer af Ronneby Brunnspark B&B
En kort, gåtur i det naturskønne område langs floden fører gæsterne til hjertet af Ronneby, som er fyldt med små hyggelige butikker, kulturarrangementer og motionsanlæg. Pakkerne, der tilbydes gennem deres B&B, er den ideelle måde at få adgang til lokale oplevelser, såsom Ronneby Golf Club og Restaurant Blekan. Uanset om man søger ro eller spændende oplevelser, så er der noget for enhver smag.
Villaerne har set meget i løbet af deres hundredeårige historie, men takket være renoveringer er de stadig i fin stand. Når man opholder sig her, føles det som om man træder tilbage i tiden (dog med WiFi!). I de sidste par år har Pehrs B&B haft stødt vækst. Men det var ikke en selvfølge; udfordringer i forbindelse med at udvide, holde udgifterne nede og uddanne personalet, var alt sammen noget der skulle overvindes, for at virksomheden kunne blive, det den er i dag.
Udfordringen – Vækst og uddannelse på et stramt budget
Pehr satte sig for at udvikle sin nyfundne virksomhed, men ejendommen havde hidtil ført al administrationen i hånden – og det var ikke egnet til det nye og voksende B&B. Med flere og flere gæster, ville en papirløsning kun gøre det alt for besværligt for receptionen og forringe gæsteoplevelsen.
Så Pehr satte sig for at finde et reservationssystem, men han stødte på to forhindringer.
- Budget. “Jeg havde ingen penge da jeg startede Jeg havde brug for en løsning, hvor jeg fik mest for pengene. Noget, som jeg kunne starte med til lavere pris og som jeg derefter kunne opgradere op efter behov.”
- Uddannelse. “Jeg havde tidligere brugt noget software der ikke var særlig nemt. Det var et yderst besværligt og overvældende system. Det krævede tre måneder bare for at lære bruge det! Men jeg har hele tiden nyt personale, især om sommeren, og jeg har kun cirka en uge til at optræne dem.”
Løsningen – Sirvoys brugervenlige design og fleksible pris
Pehr, der kommer fra en baggrund inden for informationsteknologi og programmering, forklarer: “Jeg overvejede at udvikle mit eget system, men jeg er glad for, at jeg ikke gjorde det. Jeg valgte at bruge Sirvoy.”
Sirvoys cloud-baserede reservationssystem opfyldte alle de behov deres blomstrende virksomhed havde.
- Prisvenligt. “Vi begyndte med en Sirvoy Starter-konto, og så opgraderede vi til Pro senere. Det hjalp os helt sikkert med både at tjene penge og spare penge.”
- Oplæring på en dag. “Jeg har lært mig selv hvordan man bruger systemet, og nu oplærer jeg så personalet. Det tager normalt en dag, hvorefter de er klar til at gå i gang med at arbejde.”
- Fremragende kundeservice. “Sirvoy-teamet har været bemærkelsesværdigt imødekommende og opmærksomme på vores behov. Deres støtte har haft afgørende betydning for vores vækst.”
Pehrs yndlingsfunktion? “Jeg kan godt lide kalendersiden, jeg bruger den dagligt, og det hjælper mig med at holde styr på min dag. Jeg bruger den til at ændre reservationer, flytte rundt på værelser og reservationer, og jeg kan godt lide at det er så let at lave restriktioner; det er pærenemt”
Fordelene – Imponerende vækst
“Sirvoy har været afgørende for vores vækst. Dets tilpasningsevne og muligheden for at opgradere har gjort det muligt for os at imødekomme de stigende krav ude problemer.”
Det kan tydeligt ses i hans B&B’s imponerende præstation.
- Direkte reservationer fordobledes. Hjemmesidereservationer ved hjælp af Sirvoys provisionsfri reservationsformular er fordoblet siden 2014.
- Omsætningen voksede årligt. Omsætningen er vokset konstant siden 2018, selv under hele COVID-19-pandemien.
Til alle, der ønsker at lære af Ronneby Brunnspark B&B’s fantastiske vækst, så giver Pehr disse tre gode råd.
- “Jeg opfordrer andre til at bruge Sirvoy.”
- “Sørg for at fremme direkte reservationer, men brug stadig reservationskanaler– det er pengene værd.”
- “Det vigtigste er at give den bedste service og gøre det til et sted, som gæsterne har lyst til at komme tilbage til – og det skal de nok!”