Bemærk: Oplysningerne i denne artikel indeholder systembeskrivelser fra tredjepart, der kan ændres uden forudgående varsel. Derfor skal du være opmærksom på, at nogle detaljer kan være forældede på grund af nylige ændringer foretaget af tredjepart.

Hvis du bruger Google Ads, kan du oprette en sporingskode som den nedenfor.

For mere omfattende rådgivning om opsætning af sporingskoden på din hjemmeside, se denne artikel.

image

Det er muligt at spore alle foretagne konverteringer (reservation gennemført via din reservationsformular) i Google Ads. Du kan også se Google Ads-konverteringer i Google Analytics ved hjælp af Google Tag Manager.

Du kan indstille det på denne måde:

  1. Gå til din Google Ads-konto på Google Ads-hjemmeside. Klik derefter på: Tools & Settings > Measurements > Conversions > Add (+) Conversion > Website Opret din konverteringshandling på den side, og sørg for at opsætte et tag ved hjælp af Google Tag Manager.
  2. Kopier og indsæt “Conversion ID” og “Conversion Label”, der vises på fanen “Use Google Tag Manager” ovenfor, og gå derefter til Sirvoy under: Indstillinger -> Reservationsformular -> Administrer reservationsformularer og klik på “Rediger”.  Indtast værdierne i “Google Conversion ID” og “Google Conversion Label”, og gem derefter.
  3. Hvis du bruger Google Tag Manager, kan du tilføje det samme konverterings-id og konverteringsetiket der ved at gå til din Google Tag Manager-konto på Google Ads-hjemmeside og derefter klikke på: Tags > New > Tag Configuration > Choose Tag Type > AdWords Conversion Tracking > Add the ID above > Save.
  4. Mens du er i Google Tag Manager, skal du gå til: Add Trigger > Choose a Trigger Type > Page View > Some Page Views. Tilføj den URL, de kommer til, når de gennemfører en reservation gennem Sirvoys reservationsformular. Tilføj de specifikke betingelser (“URL indeholder …”) hvor de forskellige triggers skal udløses – f.eks. “URL indeholder demoshop/checkout/order received/ .