Hvis du er forbundet med Citybreak, vil Sirvoy automatisk holde din ledighed opdateret og hente dine reservationer fra Citybreak. Denne forbindelse kræver Sirvoy Pro, og en forudgående aftale med en rejseagent (som fx STF), som bruger Citybreak. Du skal også bruge en Citybreak Easy Access konto. Hvis du endnu ikke har sådan en konto, kan din rejseagent hjælpe dig med det. Kontakt endelig support@sirvoy.com eller din rejseagent, hvis du har brug for hjælp med Citybreak indstillingerne. Det skal du ikke henvende dig til Citybreak for.

  1. Kontakt os på support@sirvoy.com, hvis du ønsker at oprette forbindelse til Citybreak. Du skal bruge dit Citybreak-navn og et af dine Citybreak brugernavne. Vi kontakter Citybreak og aktiverer en forbindelse. Der kan være indstillinger, du skal justere på Citybreak for at forbindelsen skal etableres. Se “VIGTIGT” nedenfor.
  2. Siden værelsestyperne vil blive aktiveret til reservering lige efter forbindelsen er aktiveret, er det vigtigt at opsætte eventuelle ledighedsrestriktioner nu, før du fortsætter til næste trin. Den eneste restriktion der er kompatibel med Citybreak under ”Restriktioner for check-in, check-ud og/eller ophold” er den der hedder ”Ophold ikke tilladt”. Restriktionen ”ledige dage” er ikke kompatibel med Citybreak.
  3. Når du har modtaget en bekræftelse fra os om, at forbindelsen er blevet aktiveret, skal du gå til Indstillinger> Kanaler> Citybreak> Rediger for at kortlægge Citybreak-rumtyperne til deres ækvivalenter i Sirvoy. Denne artikel giver værdifuld hjælp til kortlægning – Sådan kortlægger du rumtyper mellem Sirvoy og kanaler. Hvis der er indstillinger, der skal justeres i Citybreak før kortlægning, vil du se en besked, der angiver hvad der skal gøres, før kortlægning af den pågældende værelsestype er mulig. Citybreak-underprodukter er ekstra (f.eks. ‘Morgenmad’) og kan ikke kortlægges til Sirvoy. Når de er reserveret, vises de dog i reservationen, og deres pris vil blive tilføjet til reservationsværdien.
  4. Hvis du sælger pakkeløsninger på Citybreak og derved har lavet flere pris koder dér, vil disse fremkomme i Sirvoy og her kan de kortlægges. Men de ekstra pris koder for et produkt kan kun kortlægges til værelsestype-duplikater – kopier af en værelsestype, der bruges til kortlægning af produktet. For mere information om hvordan man laver værelsestype-duplikater, kan du læse denne artikel – Dupliker en værelsestype. Hvis de ekstra pris koder ikke er kortlagt, så sender Sirvoy ikke nogen prisopdateringer for disse. Prisen vil i stedet blive kontrolleret fra Citybreak. Men ledigheden vil blive arvet fra værelsestypen der er brugt for den kortlagte pris kode og derfor kontrolleres fra Sirvoy. Hvis du sælger produkter der er forbundet til andre priskoder end ”Property” i Citybreak (som fx Events), burde ledighed ikke kontrolleres fra Sirvoy. Derfor skal du vælge ”Ignore” i kortlægnings-drop-down-menuen. Ledighed vil derved blive kontrolleret fra Citybreak og reservationer, der laves til disse produkter, vil kun blive synlige i Citybreak.
  5. Gem kortlægningen.
  6. Når du har gemt kortlægningen, er din forbindelse til Citybreak aktiv. Sirvoy styrer nu priserne og beholdningen på Citybreak.

VIGTIGT: For at aktivere kortlægning og sikre, at forbindelsen fungerer korrekt, skal du sørge for, at du først har gennemført følgende indstillinger i Citybreak:

  • Opret et produkt (rumtype) i Citybreak
  • Tilføj produktet og prisen til mindst en pris-periode. Tilføj priser i prisperioden/prisperioderne for at sikre at de første prisopdateringer fra Sirvoy kommer korrekt igennem.
  • Tilføj produkt og nummer på dine enheder til den definerede ledighedsperiode
  • For at kunne kontrollere priserne fra Sirvoy, skal du sikre dig at prismodellen i Citybreak er ”pris per enhed”. Det er den eneste priskonfiguration, der gør det muligt for os at sende prisopdateringer til Citybreak. Justér den tilsvarende rumtype prismodel i Sirvoy til “fast pris – uafhængig af antal personer”. Hvis Sirvoy værelsestypen der er brugt til forbindelsen er sat til ”fleksibel pris – afhænger af antal personer”, vil prisen for max antal gæster blive den der er sendt til Citybreak.
  • Brug ”PAX (pris per person)” hvis du vil have pris per person, uanset om det er for værelsestypen med standardpris eller nogen af de pris koder der bruges til pakkeløsninger. Bemærk: hvis denne prismodel vælges i Citybreak, sendes prisopdateringer ikke fra Sirvoy. Priser vil derved kun blive mulige at kontrollere via Citybreak.
  • Brug kun én ledighedsperiode! Du bør kun have en ledighedsperiode oprettet og have alle produkter knyttet til denne. For at gøre dette skal du vælge en startdato på op til 2 år fra den aktuelle dato og en fremtidig slutdato for din ledighedsperiode, op til 5 år fra startdatoen (ved hjælp af “åååå- mm-dd” format). For eksempel: “fra 2019-12-01 til 2024-11-30”. Sørg for at vælge de produkter, der skal sælges, og indstille antallet af enheder for hvert produkt i indstillingerne for Citybreak- tilgængelighed. Hvert produkt skal også have mindst en tildelt pris periode. Hvis du oplever problemer med at tilgængeligheden ikke vises korrekt, skal du se denne artikel – Problemer med tilgængelighed på Citybreak.

Bemærk: Selvom tilgængeligheden er synkroniseret mellem Sirvoy og kanalerne næsten øjeblikkeligt, er der altid en lille risiko for dobbeltreservationer, når det samme fysiske værelse bliver gjort tilgængeligt på flere reservationskanaler samtidigt. For eksempel kunne det sidste værelse i samme øjeblik bestilles både via dit websted og en anden reservationskanal. Dette sker meget sjældent, selv for travle hoteller. Men hvis dette sker, vil reservationskanalen forvente at du straks informerer dem herom sådan at kanalens partner service, afhængigt af din aftale, kan hjælpe med at finde en løsning så hurtigt som muligt.