Selvom tilgængeligheden er synkroniseret mellem Sirvoy og kanalerne næsten øjeblikkeligt, er der altid en lille risiko for dobbelt reservationer, når det samme fysiske rum gøres tilgængeligt på flere reservationskanaler samtidigt. Her er nogle ting, der kan føre til overbookinger, og dermed også en vejledning om, hvordan man undgår dem:

  • Samtidige reservationer. Det sidste værelse kunne i samme øjeblik bestilles både via dit websted og en anden reservationskanal.
  • Forkert kortlægning af overnatningstype For eksempel:
    • Hvis den reserverede overnatningstype ikke er kortlagt, kan Sirvoy ikke tilføje reservationen korrekt, og den bliver markeret som en overbooking.
    • Hvis der er oprettet flere kanalrater for den (samme) kanal overnatningstype, og de er kortlagt til to eller flere Sirvoy overnatningstyper, skal alle disse Sirvoy overnatningstyper indeholde de samme sæt enheder. Ellers opdateres tilgængeligheden ikke korrekt, og der kan forekomme overbookinger. Eksempel: “Sirvoy overnatningstype A” kortlagt til kanalprisen “Dobbeltværelse Standard” og “Sirvoy overnatningstype B” kortlagt til kanalprisen “Dobbeltværelse Non refundable”, skal begge indeholde nøjagtigt de samme enheder. (For at sikre at enhedssættene er ens, skal du oprette alias overnatningstyper i Sirvoy for at kunne koble de forskellige priser til kanalens overnatningstyper.).)”
    • Hvis en enhed sælges under to (eller flere) kortlagte overnatningstyper på den samme kanal, kan der opstå en overbooking, når der foretages en reservation, der indeholder begge værelsestyper samtidigt. (For eksempel, hvis “Enhed A” sælges under overnatningstyperne “Dobbeltværelse” og “Enkeltværelse” på samme tid.)
  • Ændring af værelse i Sirvoy reservationen, til en anden værelsestype end den oprindeligt reserverede. Da en sådan ændring ikke afspejles i kanalbestillingen, kan det i nogle tilfælde føre til uoverensstemmelser mellem Sirvoy og kanalen, som igen kan føre til overbooking. Ændringer af værelsestyper bør derfor altid foretages på kanalens ende.

Når en overbooking finder sted, vil reservationskanalen forvente at du straks informerer dem, dog afhængigt af din aftale, så partneren af kannelen kan hjælpe med at finde en løsning så hurtigst som muligt. For at undgå overbookinger i det omfang det er muligt, kan du vælge at begrænse et antal værelser fra at blive delt med reservationskanalerne.