Tekstbeskeder sendes ikke automatisk til gæsterne, som det er tilfældet med bekræftelsesmail. Denne funktion skal imidlertid aktiveres af jer, eftersom en afgift debiteres for hver SMS, som sendes.

  1. Lav en SMS-skabelon og tilføj at denne skal sendes automatisk (se lignende artikel).
  2. Aktiver indstillingen “Tilmelding af SMS som standard” i Indstillinger -> Reservationsformular -> Administrer reservationsformularer -> Generelle indstillinger.

Noter venligst: 

  • Sørg for at bookingen har et gyldigt telefonnummer. Sirvoy vil altid prøve at sende SMS’en, hvis nummer passer med en grundlæggende validering. Udbyderne vil opkræve en afgift selvom nummeret ikke er validt.
  • Selv med ‘Send SMS som standard’ aktiveret, vil gæsterne ikke modtage automatiske sms’er, som f.eks. reservationsbekræftelser, hvis de fravælger det ved at bruge ‘Send mig SMS-bekræftelse’-knappen under reservationen. .
  • Øvrige automatiske tekstbeskeder vil kun blive sendt, hvis bookingen er tilmeldt automatisk tekstbeskeder. Se indstillingen “Send automatisk tekstbeskeder” når I redigerer kontaktinformationer for bookingen.
  • Hvis “Send SMS som standard” er slået fra, kan gæsterne stadig modtage automatiske sms’er, f.eks. reservationsbekræftelser, ved at vælge “Send mig SMS-bekræftelse” når de booker.
  • Hvis du inkluderer en email adresse eller et link i din SMS, skal du være opmærksom på, at nogle transportører (især i USA) filtrerer dem automatisk og muligvis kan blokere afsendelsen.