Google Hotel Ads og Google Free Booking Links giver gæster mulighed for at booke direkte via din egen hjemmeside i stedet for via OTA’er. Når du er tilsluttet, vil Google vise dine priser og linke til din hjemmeside fra Google Søgning, Google Maps osv. Du skal have en Google Business Profile konto, for at dit hotel kan være synligt for potentielle kunder. Prøv Google guidebook for at få hjælp til at komme i gang.

Hvordan adskiller gratis reservationslinks sig fra betalte links (Google-hotelannoncer)?

Free booking links viser information, der ligner betalte booking links, men den største forskel er enkel: hotelannoncer er betalte links, rangeret i henhold til Googles annonceauktion, hvorimod gratis bookinglinks er ubetalte links, rangeret efter deres værdi for brugeren. Google viser muligvis gratis bookinglinks sammen med hotelannoncer inden for det eksisterende bookingmodul. Hotelpartnere betaler intet gebyr for gratis bookinglinks, og Google opkræver ingen betaling for placering eller brugerengagement med disse links.

Lær mere om gratis bookinglinks i denne Google artikel.

Krav til tilslutning

Du skal opfylde nogle krav, før du kan oprette forbindelse til Google Hotel Ads eller Google Free Booking Links. Eftersom Google kontrollerer disse før de godkender forbindelsen, er det således vigtigt at foretage disse ændringer, inden du aktiverer forbindelsen i Sirvoy.

I Sirvoy:

  • De kontaktoplysninger for dit hotel, som du har angivet her i Sirvoy, skal svare til dem, du har indtastet på din Google virksomhedsprofil.
  • Under Indstillinger -> Reservationsformular -> Generelle indstillinger -> Reservationsforespørgsler skal du vælge “Alle nye reservationer betragtes som endelige”.
  • Under Indstillinger -> Reservationsformular skal du klikke på de tre prikker ved siden af den reservationsformular som du ønsker at bruge til din Google-forbindelse. Klik på “Rediger” i rullelisten. Indstil “Hvor tæt på indtjekning gæster kan reservere” til 0 dage.

I Google

  • Din Google virksomhedsprofil skal opdateres med billeder, beskrivelser osv.
  • Den registrerede ejendomskategori på din Google virksomhedsprofil skal være en af de accepterede kategorier. Kun kategorier som “hotel” eller “resort” vil sikre, at en forbindelse kan etableres. “Ferieudlejning” og “lejlighed” er eksempler på kategorier, der ikke er berettiget til tilslutning. Du skal også opfylde kravene for overnatningsvirksomheder. Se venligst denne Google artikel for en fyldestgørende liste over accepterede kategorier og  kravene for overnatningsvirksomheder. Nogle af kravene er følgende:
    – Alle værelser er på ét sted.
    – Der er en reception, hvor nyankomne gæster tjekker ind.
    – Der er ledelsesbemanding til stede permanent.
    – Der er åbent for uanmeldte gæster uden reservation.

På din hjemmeside

  • Din hjemmeside skal, med beskrivelser og billeder, vise at du opfylder ovennævnte krav.

Sådan forbinder du din Sirvoy konto til Google Hotel Ads eller Google Free Links

  1. Gå til Indstillinger -> Kanaler -> Google Hotel Ads, og klik på “Tilslut”.
  2. Vælg “Only Free Booking Links”, eller for betalte annoncer, den budmetode, du vil bruge (CPC eller CPA), som inkluderer gratis reservationslinks. (Du vil måske starte med et lavt bud og hæve buddet, hvis dine annoncer ikke vises. Et højere bud kan være nødvendigt, hvis den samme værelsespris tilbydes af andre OTA’er.)
  3. Hvis du har flere reservationsformulare i Sirvoy, kan du angive, hvilken en der skal bruges.
  4. Hvis det foretrækkes, skal du indtaste URL’en til den side, hvor du har installeret Sirvoy reservationsformular på din hjemmeside, for eksempel http://hotel-website.com/book-now/ . Hvis du ikke gør det, vil kun selve reservationsformularen blive vist (hostet af Sirvoy).
  5. Annonceomkostningerne vil blive trukket hver måned fra din kontosaldo i Sirvoy på vegne af Google (valutaomregning kan forekomme).

CPC (cost-per-click)

Vi anbefaler et minimumsbud på $1-2. Bemærk venligst, at Google opkræver dit bud pr. klik og pr. nat.

CPA (pay-per-conversion)

Vælg den maksimale procentdel, som du er villig til at betale i kommission. Annoncerne vil automatisk blive optimeret, så vent venligst lidt tid, før du evaluerer resultatet eller ændrer indstillinger.

Google opkræver kun kommission for gennemførte reservationer. Dog vil der blive opkrævet provision, selvom reservationen annulleres senere. Når du sætter din provisionsprocent, skal du derfor sørge for at tage højde for den gennemsnitlige afbestillingsprocent for din ejendom. Hvis du f.eks. har en afbestillingsprocent på 10% og har valgt at betale 8% i kommission, vil den faktiske annonceomkostning for de gennemførte ophold (9 ud af 10) være 8,9 %.

Bemærk:

  • Dine overnatningsstyper og alias af overnatningsstyper kan sælges på denne platform. Google vil dog ikke vise overnatningstyper, der i dine Sirvoy-indstillinger er sat til “Intern overnatningstype”.
  • Google-søgningssiden viser kun priser for 2 gæster.

Bemærk: Når du annoncerer med Google Ads gennem Sirvoy, indberettes omkostninger med et par dages forsinkelse. For at kompensere for dette reserveres et garantibeløb ($60, €50 eller tilsvarende beløb i din kontovaluta) fra din Sirvoy kontosaldo. Hvis du deaktiverer Google Ads, frigives det reserverede beløb igen.

Når du gennemgår dit kontoudtog i Sirvoy, vil du se dette reserverede beløb, samt dit faktiske forbrug på Google Ads for den aktuelle måned. Hvis den tilgængelige saldo falder til under nul, stopper din Google Ads visning, og kontosaldoen vil blive markeret som negativ, indtil du genopfylder din kontosaldo som normalt.