Betalinger kan registreres i Sirvoy på to forskellige måder – beskrevet nedenfor.

Registrering af betaling i en booking

Registrering af betaling i en booking svarer til at skrive en post-it-note med teksten: “denne gæst har allerede betalt 1000 kr”. Det er ikke et bogføringsmæssigt godkendt dokument, men altså en note til jer selv. I kan på enkelt vis tilføje eller slette betalinger i bookinger.

Betalinger kan også registreres automatisk, hvis I anvender en betalingsløsning, hvor gæsterne betaler under selve bookingen. Disse betalinger modtages som regel lang tid før selve check-in og kan derfor betragtes som et depositum eller en forudbetaling.

Opret en faktura eller indbetalinger

Faktureringsfunktionen i Sirvoy gør det muligt at oprette fakturaer og/eller indbetalinger. Disse dokumenter oprettes af regnskabmæssige årsager og afspejler jeres faktiske salg.

Hvis I bruger fakturafunktionen, behøver I ikke at registrere betalinger i bookinger. Betalinger modtages derimod igennem udstedte fakturaer eller andre indbetalinger. Hvis en faktura oprettes til en booking, hvor dele af betalingen allerede er modtaget, vil forudindbetalingen betragtes som en “betalingsmetode”, hvorfor beløbssummen på fakturaen vil justeres herefter.