Sådan overlever man Coronavirus i hotel branchen

Næsten alle hotelejere i verden taler om coronavirus, selvom de endnu ikke oplever konsekvenserne af det, der berettes som en af ​​vores største kriser i vores tid. En storm i en tekop er det ikke, og ejendomsadministratorer gør klogt i at begynde at forberede og undersøge deres muligheder, mens der stadig er tid.

Problemstillingen

De foranstaltninger, der træffes for at kontrollere spredningen af coronavirus af regeringer over hele verden, er overvældende. Grænser lukkes, lockdown implementeres og flyvninger suspenderes eller bliver aflyst. I nogle tilfælde er disse begrænsninger blevet indført så pludselig, fly har været nødt til at dreje rundt i luften og vende tilbage hvor de kom fra.

Den knock-on-effekt inden for hotel branchen har skabt ravage. Rejsebegrænsninger betyder, at hoteller oversvømmes med aflysninger, mens begrænsede bevægelser og forretningslukninger betyder, at virksomhedernes reservationer bliver alvorligt ramt. Restaurant reservationer, mødelokaler og konferencelokaler er blandt de hårdest ramte med nogle hoteller, der rapporterer aflysninger på op til 80%.

Gå i gang og planlæg nu

Ja, det er skræmmende, men gå ikke i panik! Der er altid ting, du kan gøre for at minimere skaden og forberede din virksomhed til det eventuelle opsving. Vi har opsummeret det indlysende med følgende:

Nu er det et godt tidspunkt at begynde at undersøge dine driftsomkostninger mere detaljeret…

  • Regeringens støtte. Find ud af, hvilken finansiering der er tilgængelig i din region. Mange myndigheder udarbejder forretningsstøtteplaner, der hjælper dig med at overleve på kort sigt. Disse kan være i form af lån, løntilskud eller skattelettelser. Mange lande taler om midlertidigt at sænke eller fjerne turistskatten, indtil sektoren er genoprettet.
  • Forsikring. Tjek din forsikringsplan for at se, om du er berettiget til at opkræve driftstab. Dette er normalt ikke en selvstændig politik, men indgår som en udvidelse til en omfattende plan, og dækningen kan være begrænset til visse former for forstyrrelser. For at modtage kompensation for Covid-19-udbruddet skal du være forsikret i henhold til klausulen “smitsomme sygdomsudbrud”. Sørg for at diskutere sagen med din mægler eller agent for at finde ud af, om du er dækket.
  • Lavere Omkostninger. Det er vigtigt at prøve at skære ned på udgifterne så hurtigt som muligt, mens du ser efter nye indtægtsstrømme for at øge overskuddet. En fin restaurant i USA har midlertidigt lukket og genopfundet sig selv som en drive-through burger bar. Nød lærer nøgen kvinde at spinde, som udtrykket siger. Hvis det er muligt, skal du tale med leverandører om omplanlægning eller udskydelse af betalinger for at hjælpe med pengestrøm. Nu er det et godt tidspunkt at begynde at undersøge dine driftsomkostninger mere detaljeret. Har du tænkt på at skifte til en billigere leverandør, men har bare ikke nået det endnu? Brug den ekstra tid, du har fået, til at se på måder hvorpå du kan minimere udgifterne og strømline din virksomhed.
  • Kommuniker med dine gæster. Når gæsterne har reserveret, lad dem ikke få kolde fødder. Det er vigtigt at fortælle dem, at du holder af dem ved at sende dem tekster eller emails. Du kan endda gå den ekstra mil og ringe til dem. Berolige dem med hensyn til luftkvalitet, hygiejneforanstaltninger eller sanitetsprocedurer, der hjælper med at berolige deres nerver. Forskning har vist, at sænkning af priser ikke altid er den mest effektive måde at få flere reservationer på i disse situationer. I stedet kunne du tilbyde dem en refusion, hvis de annullerer deres rejse. Angiv tydeligt, hvad betingelserne er, og hvordan de kan anmode om det, så de ikke føler sig låst inde.
  • Forbliv positiv. Turistsektoren er robust, og det er godt at blive mindet om, at denne afmatning ikke vil vare evigt. Selvom det er godt at være forberedt på forhindringerne fremover, er det også vigtigt at tænke smart og planlægge nu for en vellykket tilbagekomst. Vi forstår at dette er uheldige tider, og vi ønsker alle jer hotelfolk godt i de kommende uger og måneder.