Hoteller genopfinder sig selv under Coronavirus

25. april 2020 02.29 CEST

For alle i hotel branchen er sommeren 2020 en uforglemmelig en. Når fly ikke må flyve og markløberen forsigtigt ruller henover landingsbanerne rundt om i verden, er det post-apokalyptiske scenarie skabt af coronavirus på en eller anden måde blevet vores realitet. Det føles som om nogen trykkede på pause-knappen, og hele menneskeheden begyndte at holde vejret. For ejendomsadministratorer med tomme værelser og nul gæster kan det være fristende at bare lukke butikken og vente på det går over. Dette er dog muligvis ikke den klogeste løsning. Mange hoteller har været i stand til at afbøde tabet af indtjening ved at implementere nye strategier, der giver dem mulighed for at forblive åbne og hjælpe verden i sin kamp mod coronavirus.

De hoteller og lejligheder, der lejer værelser med langtids ophold

Hotelejere i byer rundt om i verden har opdaget, at selv om kortvarige reservationer er faldet på grund af Covid-19, har der været en stigning i anmodninger om længere ophold på op til 90 dage, efter sigende af praktikanter og dem på long-term arbejdspladser. Hertil kommer, at mange byer, der lider af boligmangel, hilses den ekstra plads velkommen af ​​unge mennesker, der kæmper mere end nogensinde for at komme ind i lejligheder. Reservationssider som Airbnb har været hurtige til at imødekomme efterspørgslen og kanaliserer deres energi til at tilpasse deres platform til at imødekomme disse behov.

For alle i hotel branchen er sommeren 2020 en uforglemmelig en…

Hotellerne hjælper hospitaler og hjemløse

Coronavirus har præsenteret en unik udfordring for dem uden et sted at bo. Mange hjemløse er begyndt at undgå krisecentre, da de er kendt for at have en sygdom, og begrænset plads gør social afstand praktisk taget umulig. Da disse personer er tre gange mere tilbøjelige til at have en underliggende åndedrætsbesværlighed, er de især sårbare over for infektion og indlæggelse, hvilket gør det vigtigt, at de har et sikkert sted at isolere sig selv og kan være i karantæne, hvis det er nødvendigt. Hoteller tilbyder de ideelle faciliteter, og offentlige agenturer skynder sig at sikre værelser til disse, da hurtig handling anses for kritisk.

Mange hoteller har også samarbejdet med nærliggende hospitaler og tilbudt deres værelser til medicinsk personale, lavrisikopatienter og deres familier. Den tætte nærhed eliminerer risikoen forbundet med pendling og tilbyder vigtige tjenester som vaskeri og wifi, så de kan kommunikere med deres kære.

Hotellets restauranter, der tilbyder afhentning og levering af hjemmet

Med mange lande, der indfører tunge rejsebegrænsninger og endda samlede lockdowns, er det ikke underligt, at Just Eat’s takeaway-ordrer er steget med 50%. For at imødekomme behovene hos dem, der selvisolerers eller sættes i karantæne, driver mange hoteller nu hjemmeleveringstjenester eller takeaway tjenester fra deres restauranter.

I andre lande, hvor retningslinjerne er mere afslappede, har hoteller ændret, hvordan de serverer mad i deres restaurant ved at etablere borde på en måde, der respekterer sociale distancekrav og stadig giver folk en fornøjelig og stressfri aften ude.

Dette er blot et par af måderne, som hoteller hjælper deres lande med at bekæmpe Covid-19, men vi er sikre på, at der er mange flere. Vi håber, at du sikkert vil navigere dig gennem denne krise og komme stærkere ud på den anden side. Indtil da skal du huske, at alle de handlinger, du foretager dig nu, kun kan hjælpe med at styrke din virksomhed og sikre din forretnings overlevelse.