Fra søgning til booking af ophold: Bliv mere synlig med Google Hotel Ads og Sirvoy

26. marts 2024 04.04 CET

Det anslås, at der foretages 100.000 Google-søgninger hvert sekund1, og et overvældende flertal (91,6 %) af alle onlinesøgninger sker via Google2. Det er blevet uundværligt forsknings- og indlæringsredskab i hele verden.

Rejsende er ingen undtagelse; dine potentielle gæster bruger Google hver dag. For bedre at nå ud til dem kan du derfor føje Google Hotel Ads til din samling af markedsføringsværktøj.

Hotelkampagner i Google Ads gør det muligt for din ejendom at blive fremhævet på tværs af Google-tjenester såsom Google Search, Maps og My Business og viser dine priser, tilgængelighed, billeder og faciliteter direkte til rejsende, der søger i dit område.

Hvorfor bruge Google Hotel Hotel Ads? 

Google gør dig ikke kun mere synlig på nettet, men gør det også nemt at booke. Gennem annoncerne kan gæsterne få adgang til din reservationsformular, hvilket gør det lettere end nogensinde for dem at booke hos dig uden besvær, og det fører til:

  • Flere direkte bookinger. Hospitality Net rapporterer en stigning på 200% i bookinger via annoncedrevne kampagner fra 2013 til 2019, hvor Google Hotel Ads står for næsten 60% af alle metasøgningsbookinger.
  • Øget omkostningseffektivitet. Med Googles Cost-Per-Action (CPA) betaler du kun provision for faktiske bookinger – ikke bare for den øgede synlighed eller trafik.
  • Mere fleksibilitet. Vælg en provisionssats, der passer til dit budget: 3 %, 5 % eller 8 %. Jo højere sats, desto mere fremtrædende vises din annonce.
  • Større kontrol. Gæsteoplysninger og al kommunikation styres direkte af dig – og ikke via en reservationskanal.
  • Mere konkurrencedygtige omkostninger. Selv Googles højeste provisionssats (8 %) føles som et røverkøb sammenlignet med, hvad andre kanaler tager for det (15 % og højere). 

Få mest muligt ud af Google Hotel Ads med Sirvoy 

For at få effektive hotelkampagner er det vigtigt at samarbejde med en certificeret Google Hotel Ads Connectivity-partner som Sirvoy. Vi tilbyder:

  • Realtime opdateringer, der synkroniserer din tilgængelighed og dine priser med Google Hotel Ads.
  • En problemfri bookingoplevelse via vores effektive reservationsformular, der giver gæsterne mulighed for at gennemføre deres reservationer ubesværet, uden at det kræver noget arbejde fra dig eller dit team.
  • Nem opsætning. Du kan se hvordan du opsætter dine hotelkampagner på Google Hotel Ads i vores Google Hotel Ads-guide.

Google Hotel Ads er et direkte boost i synlighed og direkte bookinger til den halve pris i forhold til traditionelle reservationskanaler. Desuden betaler du kun for faktiske bookinger, hvilket gør det til en risikofri måde at markedsføre dit hotel på.

Følg vores detaljerede Google Hotel Ads guide for let at komme i gang med at sætte det op.

Referencer:

  1. Hubspot (31 Google Search Statistics to Bookmark ASAP, 2023)
  2. StatCounter (Search Engine Market Share Worldwide, 2023)