Vil du have flere tilbagevendende gæster? Her forklarer vi, hvordan vores værktøjer til gæsteforhold kan hjælpe dig med at opnå det.

04. april 2025 10.20 CEST

Noget af det mest pinlige for et overnatningssted er når man ikke kan huske en tilbagevendende gæst.

Din gæst husker tydeligvis dig, men det kniber for dig at huske gæsten ved navn.

 Han husker udsigten fra sit yndlingsværelse, hvordan dit personale fik ham til at føle sig tilpas og den fantastiske morgenmad, han fik under sit sidste ophold. Nu står han igen i receptionen, og du kan simpelthen ikke huske hans navn.

Det er et afgørende øjeblik. For gæster betyder det nemlig meget at de bliver genkendt at hotelpersonalet. Det gør at de nyder deres ophold mere og ønsker at komme igen.

Faktisk føler 66% af medlemmerne af loyalitetsprogrammer, at særbehandling eller det at hotellet genkender dem, er det, der får dem til at vende tilbage. Men hvad hvis gæsterne ikke føler den personlige interesse? Så er det langt mere sandsynligt at de finder et andet overnatningssted til deres næste ophold. Hvad er det der går galt?

Når gæster husker dig, men du ikke husker dem

Visse gæster er nemmere at genkende end andre. Såsom parret der altid booker det samme værelse. Eller forretningsmanden der kender din receptionist ved navn.

Men hvad med dem, der vender tilbage efter der er gået lidt længere? De husker sikkert deres ophold, men gør du?

Hvis de kommer op til receptionen og forventer en varm velkomst, men i stedet får den samme standardvelkomst som man giver førstegangsgæster, så føles det forkert. Det personlige præg er fuldstændig forsvundet. Opholdet er måske fint, men hvilket indtryk får de, og er det noget, de vil huske? Eller finder de et andet sted til deres næste ophold – et sted, hvor de føler sig mere velkomne.

Hvad hvis du aldrig glemte en gæst igen?

Forestil dig, hvis du let kunne genkende en tilbagevendende gæst, når de bookede igen. Uden at du behøvede at gætte, om de har været der før. Og ikke flere akavede øjeblikke i receptionen, hvor du prøver at huske, om det er en tilbagevendende gæst.

Hvad hvis dit receptionspersonale på forhånd kendte gæstens yndlingsværelse, vidste hvornår de normalt tjekker ind, og at de altid beder om et stille værelse?

Hvad hvis alt dette var muligt, uden at du behøvede at foretage dig noget?

Det er præcis, hvad værktøjer til gæsteforhold kan hjælpe dig med.

Genkend tilbagevendende gæster øjeblikkeligt – stamgæster markeres automatisk i systemet. Få dine gæster til at føle sig som VIP’er fra det øjeblik, de ankommer.

Opbevar alle gæsteoplysninger ét sted – gem værelsespræferencer og tidligere anmodninger, så hvert ophold lever op til deres forventninger. 

Personliggør kommunikationen – Send personlige, skræddersyede velkomstbeskeder og opfølgninger, der får tilbagevendende gæster til at føle sig velkomne og værdsat.

Undgå problematiske gæster – markér problematiske gæster for at undgå uønskede bookinger og værne om dit overnatningssted.

Det er den måde, store hotelkæder bruger for at få gæster til at vende tilbage. Og nu kan små, uafhængige hoteller gøre det samme, uden at have et kæmpe receptionsteam eller et dyrt loyalitetsprogram.

Hoteller der får flere stamgæster

Det at genkende en gæst er ikke bare en lille detalje. Det kan være forskellen mellem en engangsbesøgende og en gæs,t der bliver ved med at komme igen og igen.

Med Sirvoys værktøjer til gæsteforhold behøver du ikke at have en utrolig hukommelse, lange regneark eller håndskrevne noter. I stedet klarer systemet det for dig, så hver gæst føler sig som en stamgæst, selvom det er flere år siden deres sidste ophold.

Vil du have flere tilbagevendende gæster? Sådan gør du.

Gæster booker på det samme hotel igen, når de føler, at hotellet husker og værdsætter dem.

Sirvoy hjælper dig med at gøre det uden besvær.  Prøv det gratis, og oplev alle funktionerne på egen hånd.