Det er muligt at gendanne en reservation, der er annulleret i Sirvoy ved hjælp af funktionen “Gendan annullering”. Da der er mere end et muligt scenario ved gendannelse af en annulleret reservation, håndteres den på et par forskellige måder.

Sådan gendannes en annulleret reservation:

  1. Klik på den grønne “GENDAN RESERVATION” knap øverst til højre på siden med reservationsoplysninger.
  2. Klik på “OK”, hvis dette er den reservation, du vil gendanne.

Efter bekræftelse modtager du en af ​​følgende meddelelser:

  • “Reservationen blev gendannet med succes”
    Hvis enhederne stadig er tilgængelige, modtager du denne meddelelse. Reservationen gendannes nu med de samme enheder som før annulleringen.
  • “Booking blev gendannet med succes, enheder blev flyttet”
    Hvis de originale enheder, der var reserveret, ikke er tilgængelige under gendannelsen, men andre enheder fra samme overnatningsstype er, får du denne besked. Du vil nu se, at andre enheder er føjet til reservationen.
  • “Reservationen blev gendannet, men en eller flere enheder mangler”
    Hvis en eller flere af de oprindeligt reserverede enheder ikke længere er tilgængelige, og der ikke er andre enheder tilgængelige fra samme overnatningsstype, får du denne advarselsmeddelelse. De berørte enheder vil blive markeret med rødt og under “Enhedsnummer” står der “Ikke tilgængelig eller fjernet”.

I det sidste scenarie, hvor en eller flere enheder mangler, skal du tilføje nye enheder til reservationen manuelt. Dette kan gøres på tre måder, der er forklaret nedenfor:

  • Klik på husikonet (“Reparer”) på enhedsrækken. Vælg en ny enhed i rullemenuen under “Skift til”. Sæt knappen “Opdater værelsespriser i reservationen” indstillet til “OFF” for at beholde den gamle pris for denne enhed. Klik på “Gem”.
    eller
  • Klik på “TILFØJ OVERNATNINGSTYPE” og vælg en ny enhed i rullemenuen. Føj detaljerne til enheden, antal gæster, pris osv., Og klik på “Gem”. Du kan nu klikke på skraldespanden for at slette den gamle række.
    eller
  • Hvis du frigør en enhed fra den samme overnatningstype, som ikke var tilgængelig på tidspunktet for gendannelsen, kan du nu annullere reservationen og derefter gendanne den igen. Systemet læser nu den tilgængelige enhed af den overnatningstype, og den tilføjes i den gendannede reservation.