Når der opstår en overbooking, vil du modtage en email advarsel, og en besked vil også blive vist på siden med reservationsdetaljer.

Overbookingsmeddelelsen i den gule boks viser, hvad der blev anmodet om (værelsestype, antal gæster, datoer osv.). Sammenlign disse oplysninger med det aktuelle reservations indhold for at finde ud af problemet, og hvad der mangler. Normalt er der ingen ledig plads, eller værelset er ikke tilgængeligt for hele datointervallet. Bemærk venligst, at når der ikke er tildelt et værelse til overbookingen, vises antallet af overnatninger altid som “1”.

Hvis du er i stand til at indkvartere gæsterne:

  1. Tilføj manuelt værelser til reservationen af ​​den ønskede overnatningsstype.
    • Hvis du skal tilføje et værelse fra en anden overnatningsstype end den ønskede, anbefaler vi at du gør det på kanalens side. For mere information se venligst denne artikel.
    • For iCal-kanaler skal den samme enhed som den der er booket på kanalen, tilføjes. (Hvis enheden i øjeblikket er optaget i Sirvoy, skal den først gøres tilgængelig ved at flytte den reservation, der i øjeblikket holder enheden.) Hvis du tilføjer en anden enhed i stedet, vil reservationen automatisk blive annulleret. Hvis du skal ændre den til en anden enhed, skal dette gøres på kanalens side.
  2. Marker overbookingen som løst.

Hvis I ikke har mulighed for at tage imod gæsterne:

  1. Kontakt bookingkanalen hurtigst muligt og forklar situationen. Sirvoy kan ikke kontakte kanalen for dig.
  2. Hvis bookingkanalen accepterer at annullere bookingen eller ændre datoer, vil bookingen automatisk blive opdateret så snart, at opdateringer er modtaget i Sirvoy.

Bemærk venligst:

  • Annullering af bookingen i Sirvoy vil ikke ændre bookingens status på selve bookingkanalen. Ønskes bookingen annulleret bør dette foretages via bookingkanalen.
  • Din aftale med bookingkanalen kræver muligvis, at du finder et alternativt overnatningssted.
  • Hvis du vælger at kontakte gæsten direkte med et alternativt tilbud, vil gæsten muligvis gå med til at annullere eller ændre bookingen via bookingkanalen.

Grundene til en overbooking kan variere. Hvis du modtager mange overbookinger, har spørgsmål eller har brug for vejledning til, hvordan du undgår lignende problemer fremover, er du altid velkommen til at kontakte vores supportteam. Relaterede artikler til denne side kan også give dig yderligere anvendelig information.