Når en overbooking forekommer vil i modtage en advarsel på mail samtidigt med, at en besked vil optræde på bookingens informationsside. Denne besked viser, hvad der anmodes om (værelsetype, antallet af gæster, datoer, osv.). Sammenlign disse informationer med den aktuelle booking for at finde ud af, hvad problemer er, samt hvad der mangler. Normalt forekommer problemet som, at ingen værelser er tilgængelige eller, at værelset ikke er tilgængeligt for hele perioden.

Hvis I har mulighed for at tage imod gæsterne: 

  1. Tilføj manuelt værelser til bookingen, enten den efterspurgte type eller noget tilsvarende.
  2. Marker overbookingen som løst.

Hvis I ikke har mulighed for at tage imod gæsterne: 

  1. Kontakt bookingkanalen hurtigst muligt og forklar situationen. Sirvoy kan ikke kontakte kanalen for dig.
  2. Hvis bookingkanalen accepterer at annullere bookingen eller ændre datoer, vil bookingen automatisk blive opdateret så snart, at opdateringer er modtaget i Sirvoy.

Bemærk venligst:

  • Annullering af bookingen i Sirvoy vil ikke ændre bookingens status på selve bookingkanalen. Ønskes bookingen annulleret bør dette foretages via bookingkanalen.
  • Din aftale med bookingkanalen kræver muligvis, at du finder et alternativt overnatningssted.
  • Hvis du vælger at kontakte gæsten direkte med et alternativt tilbud, vil gæsten muligvis gå med til at annullere eller ændre bookingen via bookingkanalen.

Grundene til en overbooking kan variere. Hvis du modtager mange overbookinger, har spørgsmål eller har brug for vejledning til, hvordan du undgår lignende problemer fremover, er du altid velkommen til at kontakte vores supportteam. Relaterede artikler til denne side kan også give dig yderligere anvendelig information.